دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 32599
استاندار قم:

احداث موزه جدید برای قم ضروری است/ هنوز مکان خاصی پیش بینی نشده است

قم نيوز : قم نگار: استاندار قم احداث موزه‌ای جدید برای قم را از ملزومات استان برشمرد و گفت: در حال حاضر مکان خاصی برای احداث موزه جدید در نظر نگرفته‌ایم.
احداث موزه جدید برای قم ضروری است/ هنوز مکان خاصی پیش بینی نشده است
به گزارش قم نگار، سید مهدی صادقی ظهر امروز در بازدید از موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) وضعیت موزه قم را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: واقعا موجب افتخار و تعجب است که در این موزه مجموعه‌ای از آن چیزهایی که نشان از تمدن، فرهنگ و تاریخ این کشور دارد‌ جمع‌آوری شده و در معرض دید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید فضاهای بیشتری به ظرفیت‌های تاریخی استان اختصاص یابد اظهار کرد: موارد زیادی در حوزه باستانی قم وجود دارد که ظرفیت ایجاد موزه برای آنها وجود دارد.

استاندار قم در پاسخ به این سئوال که برای حدود ۱۴هزار قطعه باستانی و تاریخی که در استان قم کشف شده و بدون متولی در زیرزمین‌های غیر استاندارد میراث فرهنگی در حال خاک خوردن هستند چه برنامه‌ای دارید ابراز کرد: حتما باید برای این موضوع کاری کرد و بنده تا به حال از چنین امری مطلع نبوده‌ام.

صادقی ادامه داد: حفظ و نگهداری فرهنگ و تمدنی که از پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته شده از وظایفی است که نباید از آن غافل شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن ملی و اسلامی غنی داریم افزود: موزه‌ها نشان از تاریخ گذشتگان ما دارد و نگهداری از میراث گذشتگان به صورت کاملا تخصصی و با تکنیک امروزی و احداث موزه جدید از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کرد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم احداث موزه‌ای دیگر در قم اعلام کرد: احداث موزه جدید را در لیست اولویت‌های استانداری قرار می‌دهیم.

صادقی در خصوص مکان احداث موزه جدید ابراز کرد: به صورت ناگهانی نمی‌توانیم چیزی بگوییم و باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchwmnx.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما