پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 33641
تولیت مسجد مقدس جمکران:

تبیین نهضت عاشورا مهم‌ترین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است

قم نيوز : قم نگار: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) شناخته شدن امام حسین (ع) و تبیین نهضت عاشورا برای کل بشریت است.
تبیین نهضت عاشورا مهم‌ترین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر دیروز در مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی «آسمان حسین (ع)» در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در روایات تعابیر شدیدی از عذاب‌های الهی درباره نقاشی و مجسمه‌سازی داریم، اظهار داشت: باید گفت که غلظت و شدت عذاب و تقبیح نقاشی و مجسمه‌سازی در روایات معصومان مربوط به عصر خاصی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: در زمان جاهلیت نقاشی و مجسمه‌سازی در دست شرک بود و مخالفت ائمه (ع) با این امور به دلیل برخورد با شرک بود و وقتی هنر در خدمت توحید قرار بگیرد از حیطه شرک خارج و دارای ارزش می‌شود.

رحیمیان با تأکید بر اینکه علیرغم قبیح دانستن مجسمه‌سازی و نقاشی در روایات، علمای فعلی قائل به آن نیستند، گفت: هنر اعم از سینما، تئاتر، نقاشی، خط و سایر هنرها تأثیرگذاری عمیق‌تری بر نفوس انسان‌ها دارد و از ضروریات است.

وی با تأکید بر اینکه هنری که در خدمت ارزش‌های الهی قرار گیرد مورد تأیید است گفت: یکی از مهم‌ترین تجلیات هنر در واقعه عاشورا و زندگی امام حسین (ع) است و باید به آن توجه کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه رسالت نیمه‌تمام همه انبیاء با ظهور امام عصر (عج) به کمال می‌رسد، افزود: یکی از مقدمات ظهور امام زمان (عج) شناخته شدن امام حسین (ع) برای کل بشریت است.

رحیمیان تصریح کرد: وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند نسبت خود را با امام حسین (ع) بیان می‌کند و باید امام حسین (ع) برای کل بشریت شناخته شود تا اینکه امام زمان (ع) خود را به ایشان نسبت دهند.

وی بابیان اینکه زبان هنر زبان قابل‌فهم برای همه است، گفت: هنر ابزاری برای احیاء، توسعه و ابلاغ ارزش‌ها به زبان مناسب و متناسب با مخاطب امروز برای شیعیان و همه جهانیان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: کار کردن در عرصه هنری نقش مفیدی در جهت تحقق آرمان‌های جهان‌شمول و زمینه سازی ظهور دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgq39w.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما