دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 33803
روحیه بسیجی و جهادی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند

پورابراهیمی: شاه‌کلید موفقیت در اقتصاد مقاومتی "عدم حضور دولت در بخش اقتصاد" است

قم نيوز : قم نگار: نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخلی مجلس گفت: روحیه اجرای اقتصاد مقاومتی باید همراه با جهاد مقاومتی و روحیه بسیجی باشد و در این راستا باید از تجربیات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس استفاده شود.
پورابراهیمی: شاه‌کلید موفقیت در اقتصاد مقاومتی "عدم حضور دولت در بخش اقتصاد" است
به گزارش قم نگار، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: کشورمان بیش از ۱۰ سال است که با خشکسالی روبه‌رو است که این موضوع مشکلات زیادی را برای جامعه شده به‌وجود آورده و آثار اقتصادی خود را بروز داده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای کشورمان ایجاد کرد، افزود: تحریم‌ها عامل اثرگذاری در اقتصاد کشورمان داشت و این گونه نیست که همه مشکلات اقتصادی کشور حاصل از تحریم‌ها باشد، امروز باید راهکار جدیدی برای اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم تا علاوه بر عوامل درونی و بیرونی در اقتصادکشورمان موفق باشیم و دچار مشکلات نشویم.

پورابراهیمی بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که طلاب استان قم انجام دادند گفتمان اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در زمینه انرژی است که کار بسیار شایسته و قابل تقدیری است که باید مورد توجه همگان باشد.

نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخلی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شاه کلید موفقیت در اقتصاد مقاومتی عدم حضور دولت در بخش اقتصاد است عنوان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در اقتصاد ایران انجام دادیم ۲ الی ۳ موضوع سبب عدم تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود که حضور دولت و تصدی در بخش اقتصادی از جمله مشکلاتی است که سبب می‌شود، اقتصاد مقاومتی محقق نشود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا سیاست‌های اقتصادی حرف اول را می‌زند، بیان کرد: با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور وجود دارد انتظار داریم اقدامات دولت در راستای سیاست‌های ضد رکودی باشد و دولت یازدهم در این زمینه مصمم باشد و سیاست‌های ضد رکودی را پیگیری کند.

نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعریفی از سیاست اقتصادی در وزرات امور خارجه وجود ندارد و در دیدارهایی که توسط وزرات خارجه با کشورهای مختلف انجام می‌شود دیپلماسی اقتصادی جایگاهی ندارد که باید در این زمینه اقدامات موثری توسط وزیر امور خارجه انجام شود.

پورابراهیمی در خاتمه با تاکید براینکه روحیه استکبارستیزی و آمریکاستیزی در جوانان جامعه وجود دارد، افزود: امروز روحیه جوانان کشورمان همانند رزمندگان دفاع مقدس است، ۸ سال مقاومت در دوران دفاع مقدس سبب شده تا در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم و در منطقه تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgw79w.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما