پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 36742
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

ایجاد 2000 فرصت شغلی با تأسیس بیمارستان یک‌‌هزار تخت‌خوابی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی که به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، 2 هزار فرصت شغلی در قم ایجاد می‌کند.
ایجاد 2000 فرصت شغلی با تأسیس بیمارستان یک‌‌هزار تخت‌خوابی قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری در مراسم رونمایی از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا که ظهر امروز در سازمان تامین اجتماعی استان قم برگزار شد، با اشاره به اتفاقات مبارک در سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان کشور ، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت که در اردیبهشت ۹۳ در حوزه درمان کلید خورد از برنامه‌های ویژه‌ای برخوردار است که یکی از آن‌ها حمایت از بیماران سرطانی است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی شکل گرفت که متاسفانه به دلیل روند نزولی بهای نفت و اتفاقات دیگر، روند حمایت از بیماران با مشکل روبرو شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه در بخش‌های خصوصی استان قم از تعرفه دولتی استفاده می‌شود، عنوان کرد: بر اساس توافقات با بخش‌های خصوصی استان و سازمان‌های بیمه، هزینه درمان بیماران بر اساس تعرفه دولتی است که سریعا از طرف بیمه به مراکز پرداخت می‌شود.

وی افزود: با حمایت مراکز دولتی و خصوصی و پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان استان، شهروندان و بیماران از شرایط بسیار بهتری برخوردارند.

مظفری با تأکید بر اینکه استان قم تنها کلان‌شهری است که در حوزه بهداشت به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده است، تصریح کرد: قم دارای ۴۱ مرکز سلامت و ۱۳۸ پایگاه سلامت است که ۱۱ بسته خدمتی در حوزه بهداشت را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف ما جلوگیری از ابتلاء مردم به بیماری است و در این راستا تلاش می‌کنیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اقدام جدید ایجاد پرونده الکترونیک را موردتوجه قرارداد و گفت: این اقدام که در روز گذشته صورت گرفته است همه خدمات درمانی و بهداشتی فرد در کشور را به‌طور کامل ثبت می‌کند.

وی اتفاق دیگر در حوزه سلامت را تغییر نگرش در ارکان مدیریتی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: وارد کردن بخش خصوصی به حوزه درمان و سلامت از اقدامات مفید در سال‌های اخیر بوده است که امکان رشد و پیشرفت در این زمینه را فراهم ساخته است.

مظفری بابیان اینکه زیرساخت‌های استان در زمینه‌های بستری و سرپایی دچار ضعف هستند تصریح کرد: برای پیشرفت در حوزه درمان به حمایت بخش خصوصی و خیرین جامعه نیازمندیم آن‌چنان‌که در احداث پنج بیمارستان، دو بیمارستان توسط دانشگاه و با حمایت خیرین، دو بیمارستان توسط خیرین و یک بیمارستان توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به ضعف در حوزه درمان کودکان افزود: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی با عنوان مادر و کودک و نیز بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی به‌طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است که برای ساخت آن‌ها با شرکت‌های خارجی قرارداد بسته‌شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تأسیس این بیمارستان دو هزار فرصت شغلی در استان قم ایجاد می‌شود که به دو هزار میلیارد تومان سرمایه نیازمند است.

وی با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات بیمارستانی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ دستگاه دیالیز در استان قم وجود دارد که بیش از نیمی از این دستگاه‌ها فرسوده بوده و روزانه ۵۳۰ بیمار را در استان قم دیالیز می‌کند.

مظفری از تجهیز بیمارستان فرقانی و نیروگاه توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: برای تجهیز بیمارستان فرقانی که از سال ۸۷ عملیات بازسازی آن شروع شد و نیز بیمارستان نیروگاه، از بخش خصوصی استفاده شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb5zbf.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما