جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 36764
دادستان کل کشور:

با وجود ولی فقیه هیچ بن‌بستی در حکومت نخواهیم داشت

قم نيوز : قم نیوز: دادستان کل کشور دلیل پایداری 37 ساله انقلاب اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی را به بن‌بست نرسیدن حکومت با وجود ولی فقیه دانست.
با وجود ولی فقیه هیچ بن‌بستی در حکومت نخواهیم داشت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در مراسم جشن انقلاب که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین (ع) برگزار شد،، گفت: یکی از حقوقدانان آفریقایی که از یاران نزدیک نلسون ماندلا بود به من می‌گفت قانون اساسی شما مترقی‌ترین و آرمانی‌ترین قانون اساسی دنیاست و ما تلاش می‌کنیم قوانین‌ خود را به آن نزدیک کنیم.

وی با اشاره به شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) گفت: اخلاص و خداخواهی مهم‌ترین شاخصه مکتب امام خمینی بود و ایجاد یک نظام دین‌محور مبتنی بر مردم‌سالاری نتیجه آن بود.

دادستان کل کشور جمله عالم محضر خداست را مورد توجه قرار داد و گفت: این جمله زیربنای شخصیتی و فکری امام خمینی (ره) بود چون ایشان قبل، هنگام و بعد از هرکاری به رضایت الهی توجه می‌کردند.

وی امام خمینی (ره) را حقیقتی همیشه زنده توصیف کرد و گفت: زنده بودن امام خمینی به جسمشان نیست بلکه به تداوم انقلاب اسلامی و اهداف ایشان است. آنچه دیروز از امام خمینی (ره) می‌شنیدیم امروز از مقام معظم رهبری می‌شنویم و این امر بیانگر ادامه یافتن خط امام (ره) است.

وی توجه به اراده و کرامت انسانی را دیگر شاخصه مکتب امام عنوان کرد و گفت: همه کشورهای دنیا دم از حقوق بشر می‌زنند و در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند اما اعتقاد واقعی امام میزان بودن رأی ملت بود.

دادستان ویژه روحانیت با بیان اینکه تنها دو ماه از تشکیل حکومت اسلامی گذشته بود که امام خمینی دستور همه‌پرسی دادند و علاوه بر آن قانون اساسی که نوشته منتخبین مردم بود را نیز به رأی گذاشتند، تصریح کرد: تنها امری که در قاموس دکانداران سیاستمدار دنیا مطرح نیست کرامت انسانی است اما همه توجه امام خمینی (ره) به کرامت انسان و نجات دادن او از دام استکبار بود.

رئیسی با اشاره به اهتمام امام خمینی (ره) به پیوند معنویت و سیاست اظهار کرد: ۳۰۰ سال است که غرب تلاش می‌کند خدا را از اجتماع حذف کند و نتیجه این تلاش‌ها دو جنگ جهانی و ۷۰ سال اشغال فلسطین و دیگر جنگ‌ها بود که همگی در پرتوی تقابل سیاست و معنویت رخ دادند به همین دلیل اهتمام امام خمینی (ره) به پیوند میان این دو امر سبب شد ایران بیشتر از همه کشورها در پی صلح جهانی باشد.

وی با بیان اینکه گرایش به دین در میان جوانان غرب بسیار بالاست ابراز کرد: استکبار جهانی داعش را ایجاد کرد تا مسیر جوانان غربی که به اسلام و انقلاب علاقمند شدند را منحرف کند و به عضویت گروهی دربیاورد که در ظاهر دشمن آمریکا و در باطن سرباز آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به معنویت واقعی را از نتایج شکوهمند انقلاب دانست و گفت: استکبار با ایجاد داعش در پی ایجاد معنویتی دروغین است اما انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دهد توجه دنیا به معنویت اصلی از مسیر خود منحرف شود.

وی ابراز کرد: همه همت امام خمینی (ره) به این بود که ارزش‌های اسلامی را در تمام ابعاد اجرا کنند به همین دلیل ما توجه به ارزش‌های دینی را از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب امام می‌دانیم.

رئیسی امام خمینی (ره) را فقیهی تمام‌عیار توصیف کرد و گفت: فقیه کسی است که تمام وجودش آهنگ دین و رعایت اخلاق و احکام بدهد و امام راحل فقیهی به تمام معنا بود.

وی اضافه کرد: ایشان در جایگاه مدیریت و دیده‌بانی نظام قرار گرفت تا اجازه ندهد جامعه به شرق و غرب متمایل شود و امکان استمرار نظامی مبتنی بر دین فراهم شود.

معاون اول قوه قضائیه مردم را مخاطب همیشگی سخنان امام (ره) دانست و گفت: سخنان امام خمینی (ره) همواره خطاب به عموم مردم بود و همین امر سبب قیام مردم در سال ۵۷ و ایجاد موج بیداری اسلامی در حال حاضر شد.

وی تاکید کرد: امروز هر ملتی در هر جای جهان اگر ندای خداخواهی و دشمنی با استکبار سر بدهد در امتداد راهبردی نهضت انقلاب اسلامی ایران حرکت می‌کند.

رئیسی عدالت‌خواهی را شاخصه مکتب امام (ره) دانست و ابراز کرد: در اسلام پس از توحید، عدالت فراگیرترین مفهوم است به همین علت، عدالت و مبارزه با ستم از مبانی اصلی مکتب امام بودند.

دادستان کل کشور انقلاب اسلامی را نهضت عظیم فکری توصیف کرد و گفت: بسیاری از افراد، اهل نماز و امور مذهبی هستند اما توانایی دین را در زمینه تشکیل حکومت باور ندارند و حتی آن را مفید نمی‌دانند اما انقلاب ایران این نهضت عظیم فکری را در مردم ایجاد کرد که به قدرت سرنوشت‌ساز دین درباره برپایی حکومت ایمان بیاورند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای براندازی نظام تصریح کرد: دشمن در دهه اول انقلاب به دنبال براندازی نظام، در دهه دوم به دنبال ناکارآمد کردن آن و در دهه سوم به دنبال محدود کردن پیام انقلاب به جغرافیای ایران بود اما اکنون شاهد رسیدن پیام حق‌خواهی و بیداری به همه مردم دنیا شده است.

رئیسی تاکید کرد: پایداری انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمن داخلی و خارجی به این دلیل است که با وجود ولی فقیه، هیچ بن‌بستی در حکومت نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfjedm.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما