شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 37383
منبع : العالم

تایتانیک 2 به آب انداخته شد

قم نيوز : قم نیوز: بزرگترین کشتی تفریحی جهان که به نام تایتانیک 2 مشهور شده است، به آب انداخته شد.
تایتانیک 2 به آب انداخته شد
به گزارش قم نیوز، کشتی تفریحی Harmony of the Seas که بزرگترین کشتی مسافربری جهان محسوب می شود، در فرانسه به آب انداخته شد. این کشتی قادر به حمل تقریبا 7 هزار مسافر و بیش از دو هزار خدمه است.

طول این کشتی بیش از 360 متر و ارتفاع آن به اندازه یک خانه ده طبقه است. در آن تئاتری با گنجایش 1400 تماشاگر، 40 رستوران، چند استخر با ژنراتور های موج و تعداد زیادی حمام های سونا و بوتیک وجود دارد.

کشتی فرانسوی حتی دارای زمین های بسکتبال و زمین کوچکی برای بازی گلف است.در عقب کشتی یک سرسره آبی ساخته اند که از هر ده عرشه آن عبور می کند. طولانی ترین سرسره آبی در چنین کشتی هایی است. این کشتی به قیمت یک میلیارد یورو در ماه مه به سفارش دهنده آن تحویل داده می شود. در حال حاضر آخرین آزمایش کشتی تفریحی فرانسوی جریان دارد.


این کشتی از آن جهت که بزرگترین کشتی تفریحی جهان در حال حاضر است، به نام تایتانیک 2 نیز شناخته می شود. تایتانیک که در زمان خود بزرگترین کشتی تفریحی جهان بود، در نخستین سفر خود، با کوه یخ برخورد کرد و در حادثه ای تراژیک، با بسیاری از مسافران خود به قعر آبهای سرد اقیانوس رفت.

تایتانیک 2 نیز از بدو شروع به ساخت با برخی خرافات و افسانه‌ها همراه بوده و علی رغم ظرفیت 7 هزار مسافری آن، در سال نخست انتظار استقبال زیادی از آن نمی رود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdss0s.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما