شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : 37764
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قمنا
وقتی نعمت به نغمت تبدیل می شود؛

خیابان های قم زیر آب رفت

قم نيوز : قم نیوز: گرچه بارش باران و خنکای مطبوع بهار همه را به وجد می‌آورد اما بروز مشکلاتی چون آبگرفتگی معابر و ترافیک سنگین برخی از خیابان های قم سبب ناراحتی و نگرانی هایی برای مردم قم می شود ، معضلی که هر ساله باوجود برنامه ریزی های قبلی بازهم حکایت همچنان باقی است.
خیابان های قم زیر آب رفت
به گزارش قم نیوز ،  ریزش نزولات آسمانی و بارش باران رحمت الهی در روز جمعه که موجب مسرت مردم شده بود ، باز هم به علت عدم وجود زیرساخت های مناسب شهری و عدم پیش بینی های لازم از سوی مسئولین امر سبب ناراحتی و نگرانی مردم قم شد.‏

خیابان‌های مختلف شهر از نیروگاه ، پردیسان ، جمهوری و ...  همانند دریاچه‌های بی‌ساحل پذیرای زائرین و عابرین بودند، افراد برای رسیدن به ‏مقصد از دریاچه‌های بی نام و نشانی که در گوشه و کنار شهر به وجود آمده است باید تردد می‌کردند ، این سناریویی است که سال‌هاست ‏تکرار می‌شود و امسال هم رخ داد، مشکلی است که سال‌های بعد هم رخ خواهد داد. متأسفانه به دلیل مناسب نبودن معابر عمومی شهر قم و همچنین نبود شبکه های فاضلاب مناسب برای مهار بارش های ناگهانی گاهی اوقات شاهد سرازیر شدن آب در منازل شهروندان نیز هستیم و افزون برهمه این ها ترافیک بسیار سنگین و کیلومتری پردیسان تا شهرک قدس ، که تحمل آن برای شهروندان این منطقه از قم دیگر به یک امر عادی تبدیل شده است.

محسن اوروجی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش شدید باران ، منطقه هایی چون پردیسان، شهرك قدس، بلوار الغدیر، بلوار زائر، قسمت هایی از منطقه نیروگاه و محور قم - سلفچگان مقابل سیلو دچار آب گرفتگی شدید شد.

وی ادامه داد: دستگاه های امدادی قم كه در حال آماده باش بودند بلافاصله وارد عمل شدند و تا این لحظه همچنان در حال مهار آب گرفتگی ها هستند.
وی یادآور شد: آب گرفتگی در منطقه های مذكور باعث ورود آب به داخل برخی مغازه ها و منازل شده كه با همكاری شهرداری قم آب از داخل این مكان ها تخلیه شده است.

مدیركل مدیریت بحران استانداری قم در ادامه بیان داشت:در بخش های استان تنها در بخش جعفریه بارندگی زیاد داشته ایم و در سایر بخش ها بارندگی شدیدی گزارش نشده است.

وی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی كه طی روزهای آینده نیز شاهد بارش باران خواهیم بود به مردم توصیه می كنیم از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری كنند.

لازم بذکر است اداره کل هوا‌شناسی استان قم، ادامه دار بودن بارش‌ها را تا یکشنبه پیش بینی کرده است و یادآور شده است که طی روزهای آینده شاهد اوج بیشتری از این نزولات آسمانی خواهیم بود .

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcgtu9w.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما