پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 38316
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی قم

نمایشگاه صنایع دستی در قم برپا شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی و آموزش آن در بوستان نرگس قم خبر داد.
نمایشگاه صنایع دستی در قم برپا شد
به گزارش قم نیوز، حسن بحرینی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی قم تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری پذیرای عموم مردم است، گفت: علاقمندان می‌توانند ساعت ۸ صبح الی ۱۳ از هنرهای دستی استان قم واقع در بوستان برگس، خانه امید بازدید کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در این نمایشگاه تولیدات صنایع دستی با حضور هنرمندان معرفی و به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه گفت: صنایع دستی شامل رشته‌های رودوزی‌های الحاقی، ملیله دوزی، سکه دوزی، سرمه دوزی، نوار دوزی، گلیم بافی، سراجی سنتی و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

بحرینی ادامه داد: در این نمایشگاه دو هنرمند و مربی صنایع دستی اعظم و فاطمه حاج حسینی حضور دارند و به علاقمندان، کار تولید زنده و آموزش صنایع دستی را ارائه می‌دهند.

 وی با بیان اینکه صنایع دستی در استان قم به علت نوع زندگی سنتی و غنی مردم می‌تواند در طراحی منازل و استفاده شخصی به کار گرفته شود، گفت: این هنرهای دستی در سالی که با شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نامگذاری شده است در سبک زندگی اسلامی و ایرانی مورد بهره‌مندی قرار گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: در صورتی که هنرهای صنایع دستی معرفی شود مردم رغبت برای خرید این تولیدات پیدا می‌کنند و این امر باعث ارتقای وضعیت تولید صنایع دستی و حمایت از هنرمندان قمی می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaiene.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما