جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 38333
منبع : پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران

رشد آگاهی به امام زمان(ع) در قاره آفریقا قابل تامل است/ پژوهش، لازمه ارائه معارف ناب مهدوی به جهانیان

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: تا بینش و آگاهی لازم در فضای تمدنی دنیا نباشد شاهد ظهور امام زمان(علیه السلام) نخواهیم بود و این رشد و آگاهی به نحوه قابل توجهی در قاره آفریقا شکل گرفته است.
رشد آگاهی به امام زمان(ع) در قاره آفریقا قابل تامل است/ پژوهش، لازمه ارائه معارف ناب مهدوی به جهانیان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در همایش بین‌المللی راهکارهای ترویج و تبلیغ تشیع و مهدویت در قاره آفریقا که با حضور 200 عالم دینی و طلبه آفریقایی برگزار شد، به تشریح ویژگی‌های مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار کرد: این مسجد به امر مبارک حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) تاسیس شده و قرن‌های متمادی بزرگان توجه خاصی به این مسجد داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دنیای امروز شاهد تحولات جدی در عرصه کشورها هستیم، ابراز کرد:امروز شاهد مقاومت اسلامی مردم در نقاط مختلف عالم هستیم، مقاومتی که پیام‌های زیادی برای ما دارد، وضعیتی که طی آن در کشورهای استعماری، توسط ملت‌ها و امت‌های آزاده شاهد مقاومت در برابر ظلم و ستم هستیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران دغدغه امروز امت‌ها و ملت‌ها را شناخت آینده عنوان کرد و گفت: آینده‌ای که بر اساس بینش ‌اسلامی با موضوع مهدویت و امام زمان(علیه السلام) گره خورده و در آیات و احادیث ائمه (علیهم السلام) نوید داده شده که حکومتی تشکیل خواهد شد که تمام ملت‌ها با حفظ آداب، رسوم و قومیت‌ها تحت یک پرچم جمع می‌شوند و حکومت جهانی مستضعفان را تشکیل می‌دهند و این وعده خدای متعال است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تا بینش و آگاهی لازم در فضای تمدنی دنیا نباشد شاهد ظهور حضرت نخواهیم بود، اظهار کرد: به هر میزان آگاهی مردم به امام زمان رشد پیدا کند به همان میزان آمادگی و اقبال مردم برای تشکیل حکومت جهانی امام مهدی(علیه السلام) بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رشد و آگاهی به نحوه قابل توجهی در قاره آفریقا شکل گرفته و این پیام ناب از زبان و بیان و عمل شیعیان این قاره به جهانیان می‌رسد و این جریان در زمان خاتم النبیاء هم اتفاق افتاد که مسلمانان به آفریقا هجرت کردند و این هجرت باعث توسعه اسلام در این قاره و در دنیا شد و مبلغانی مانند جعفر طیار وقتی از هجرت بازگشتند آن بار معنوی که از قاره آفریقا با خود همراه داشتند نیز به رشد و توسعه اسلام کمک شایانی کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امروز هم آن حرکت و مقاومت در قاره آفریقا با شکلی جدید در حال رشد و توسعه است، افزود: امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد بیداری هستیم، ولی در بخش‌های متعددی از قاره آسیا و آفریقا شاهد مقاومت اسلامی می‌باشیم. مقاومتی که طی آن مسلمانان بدون هیچ امکاناتی در برابر استعمار ایستادگی کرده و جان‌های خود را در راه دین خدا نثار می کنند که قطعاً این خون جوشش و حرکتی ایجاد می‌کند که زمینه ساز ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) و تشکیل حکومت مستضعفان خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اتفاق حکومت مستضعفان بدون ایجاد مقدمات میسر نخواهد بود، تصریح کرد: انتظار عمل است، یعنی انسان زمانی که با تمام وجودش به امام زمان (علیه السلام) به باور رسید باید مقدمات تشکیل حکومت ایشان را نیز فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پژوهش موضوع مهمی  در بحث مهدویت است، خاطرنشان کرد: ما باید با پژوهش و تحقیق آموزه‌های مهدوی را استخراج کرده به جان‌های تشنه ارائه دهیم.باید تلاش کنیم با نگاه محققانه به مهدویت نگاه کنیم چرا که مهدویت موضوعی است که تمام امت‌ها و مردم جهان را  ضمن واژه مصلح جمع می کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjttet.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما