سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 40273
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

جانمایی بازار بین‌المللی مبل قم انجام شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: باید جانمایی و اقدامات لازم برای ایجاد بازار بین‌المللی مبل قم انجام شود تا با توجه به وجود قم در شاهراه مواصلاتی این بازار جایگاه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.
جانمایی بازار بین‌المللی مبل قم انجام شود
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی دوشنبه شب در جلسه قرارگاه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از آموزش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم برای اصناف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 30 درصد از ظرفیت مبل کشور در قم بوده و تاکنون در این حوزه خام‌فروشی شده ایجاد بازار بین‌المللی مبل قم گام موثری در راستای پیشبرد اهداف استان است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم باید در ایجاد بازار مورد نیاز مبلمان‌سازان مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: باید جانمایی و اقدامات لازم برای ایجاد بازار مبل قم انجام شود تا با توجه به وجود قم در شاهراه مواصلاتی این بازار جایگاه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از ایجاد دو هتل پنج ستاره با مشارکت بخش خصوصی در شهرک چاپ و نشر یاد و خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک سوهان و استقرار دیگر واحدهای صنفی در شهرک‌های مشخص در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شهرک‌های تولیدی در قم مورد بی‌توجهی واحدهای تولیدی قرار گرفته است، عنوان کرد: اصناف در مورد شهرک‌ها می‌توانند با محوریت اتحادیه‌های خود پیگیری‌های لازم را انجام دهند؛ مجموعه مواد غذایی به شهرک اختصاصی چاپ و نشر اضافه می‌شود.

رضوی برخورد قاطع با قاچاق کالا و واحدهای بدون پروانه را از رسالت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و دستگاه قضا برشمرد و ادامه داد: بخش خصوصی ابتدای اتوبان قم - تهران بزرگ‌ترین نمایشگاه را ایجاد می‌کند که اتحادیه‌ها می‌توانند برای فروش مطلوب‌تر محصولات خود از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در یکی از شهرک‌های استان قم بعد از 10 سال اخیر یک واحد تولیدی ساخته نشده است، اظهار کرد: اگر در این شهرک‌ها موارد کارشناسی شده مورد توجه قرار می‌گرفت می‌توانستیم به دستاوردهای مطلوب‌تری برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfm0dj.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما