سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 42671
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم تاکید کرد

ضرورت گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه/ مشارکت 30 درصدی مردم قم در سرشماری اینترنتی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: بحث گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه ضروری است و ما باید برای این کار از روش‌های جدید و نوآورانه استفاده کنیم.
ضرورت گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه/ مشارکت 30 درصدی مردم قم در سرشماری اینترنتی
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در چهاردهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت سلامت در استان قم اظهار کرد: آمارها در خصوص سلامت در استان نگران‌کننده است و ما در استان آمار 39 درصدی اضافه‌وزن را داریم، این مسئله تبعات زیادی را دارد و باید در وضعیت تغذیه در استان تجدیدنظر صورت گیرد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع سلامت اهمیت زیادی دارد و ما باید پیشگیری را در این زمینه دنبال کنیم، همچنین باید به بحث تغذیه سالم توجه کنیم و شرایط مساعدی را در این زمینه فراهم کنیم، یکی از موضوعات مهم در بحث سلامت، ورزش همگانی است و نباید در خصوص این‌گونه ورزش در استان بی‌توجهی کنیم.

استاندار قم در خصوص سرشماری نفوس و مسکن در استان تصریح کرد: استان قم ضریب نفوذ 74 درصدی اینترنت را دارد و در این زمینه در کشور اول است، براین اساس پیش‌بینی می‌شد که مشارکت مردم استان در طرح سرشماری اینترنت به 47 درصد برسد، اما تاکنون این میزان 30 درصد بوده است.

وی گفت: باید مردم را به مشارکت در طرح سرشماری اینترنتی بیشتر تشویق می‌کردیم تا هزینه‌های دولت برای اجرای این طرح کاهش یابد.

صادقی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بحث بهینه کردن هزینه‌ها و مصارف بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و ما در جلسه‌ای با اتاق اصناف مصوبات خوبی را در این زمینه داشتیم. می‌توان اختلاف‌نظرها در این خصوص را با برگزاری جلساتی حل کرد، همچنین بحث واگذاری پروژه‌ها هم باید از سوی دستگاه‌ها اجرایی پیگیری شود.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ضروری است و ما باید برای این کار از روش‌های جدید و نوآورانه استفاده کنیم تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه فراگیر شود. اکنون در جامعه و گروه‌های غیررسمی در خصوص اقتصاد مقاومتی بحث نمی‌شود.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: باید اقدامات در زمینهٔ کم کردن حوادث کار در سطح استان پیگیری شود و در این زمینه باید بحث پیشگیری را دنبال کنیم، همچنین فعال کردن بخش مسکن ایده خوبی است و ما اگر بتوانیم کاری در این زمینه در استان قم انجام بدیم، انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvmex.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما