شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 43746
منبع : پایگاه اطلاع رسانی اسراء
آیت‌الله جوادی آملی:

طبق وعده حق نام حسین بن علی(ع) دنیا را فرا گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: در مراسم اربعین به وضوح می‌بینیم طبق وعده حق، با همه کارشکنی‌هایی که عباسیان و امثال آنها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است.
طبق وعده حق نام حسین بن علی(ع) دنیا را فرا گرفته است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله مظاهری با اشاره به شخصیت علمی و ممتاز ایشان بیان داشت: آیت‌الله مظاهری از علمای بزرگ عصر ما است که راه انبیاء و اهل بیت طاهرین علیهم السلام را به خوبی شناخت، این راه را به درستی طی کرد و موفق شد عده زیادی را به همراه خود در این مسیر قرار دهد.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام سه رسالت عمده داشتند که ائمه(ع) از جمله حسین بن علی(ع) که در ایام اربعین آن حضرت نیز به سر می‌بریم همین سه رسالت را انجام دادند و علمای بزرگ از جمله آیت‌الله مظاهری نیز این رسالت‌ها را به عهده دارند و این رسالتها همان «یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عمده مشکلات جامعه از درد جهل علمی و غده جهالت عملی ناشی می‌شود که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) و حسن بن علی(ع) این است که مردم را به سوی نور تزکیه و طهارت روح ببرند که موفقیت در این امر مجاهدت‌های فراوانی و گاهی نیز جان دادن می‌خواهد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: شما در این مراسم اربعین می‌بینید که طبق وعده حق، با همه کارشکنی‌هایی که عباسیان و امثال آنها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است و کاری که علما باید کنند و آیت‌الله مظاهری این کار را به خوبی انجام داد این است که این مکتب را زنده نگه داشتند.

وی ادامه دادند: آیت‌الله مظاهری حسین به علی(ع) را با علم، اخلاق و عمل خود به خوبی به جامعه معرفی کرد و این کار از هر کسی ساخته نیست.

این استاد حوزه بهره گیری از محضر اساتید بزرگ و برجسته را از ویژگی‌های برجسته علمی آیت‌الله مظاهری دانست و بیان کرد: آیت‌الله مظاهری از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت‌الله داماد بهره برده و اکنون منشاء برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان است که برای ایشان عمر طولانی و پربرکت از درگاه الهی مسألت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه به ویژه مردم بزرگوار اصفهان باید شاکر این نعمت باشند و گرچه آیت‌الله مظاهری خود راضی به برگزاری چنین همایشی نباشند اما شما با برگزاری این همایش به شهر خود برکت می‌دهید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd950o.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما