سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 44295
منبع : روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قم
نایب رییس اتاق بازرگانی استان قم:

تسهیلاتی برای فعالان عرصه فرش دستبافت در برنامه ششم لحاظ شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رییس اتاق بازرگانی استان قم گفت: انتظاری که فعالان عرصه فرش دستباقت دارند این است که تسهیلاتی که در برنامه پنجم برای این بخش در نظر گرفته شده در برنامه ششم نیز لحاظ شود.
تسهیلاتی برای فعالان عرصه فرش دستبافت در برنامه ششم لحاظ شود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل رجبیان نایب رییس اتاق بازرگانی استان در سومین همایش گره طلایی که با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش قم که در سالن همایش های شهرداری برگزار شد در سخنانی گفت:عرصه تولید فرش دستبافت ، مشکلات متعددی دارد اما با این اوصاف صادرات یک چهارم کل کشور را فرش دستبافت تشکیل می دهد.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان قم گفت: امیدواریم با باز شدن فضای اقتصادی در کشور و حل مشکلات پیش رو ، فعالیت فعالان عرصه فرش دستبافت در ایران و قم افزایش یابد و شاهد شکوفایی روز افزون در این بخش باشیم.

رجبیان با بیان اینکه برنامه ششم هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است اظهار داشت: انتظاری که فعالان عرصه فرش دستباقت  از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس دارند این است که تسهیلاتی که در  برنامه پنجم  برای این بخش در نظر گرفته شده در برنامه ششم نیز لحاظ شود.

وی با تقدیر از دستندرکاران برگزاری سومین همایش گره طلایی به منظور بزرگداشت استاد رشتی زاده گفت: ایشان از  اولین افرادی بود که بافت فرش دستباف ابریشم را به صورت استادکاری در قم آغاز و دنبال کرد.

وی ادامه داد: استاد رشتی زاده هنرمندی فرهیخته و به نام بود و از ابتدای فرآیند تولید فرشت دستبافت شامل تهیه نخ از پشم ، رنگریزی و طراحی تسلط کامل داشت.

رجبیان افزود: ایشان مدیری توانمند بود و فعالیت های وی در عرصه صادارت فرش دستبافت به گونه ای بود که تجار از خاورمیانه تا کشورهای اروپایی از ایشان به نیکی یاد می کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه استاد رشتی زاده فعالیت های خیرخواهانه بسیاری در طول عمرش داشت افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان و همچنین ساخت تعدادی مدرسه ازجمله اقدامات خیرخواهانه وی در زمان حیاتشان بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdkx0o.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما