سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 44519
منبع : خبرگزاری فارس

قم بر سکوی سوم گلف ایران

قم نيوز : قم نیوز: گلف رشته‌ای که 5 ماه بعد از پایان دوره 4 ساله رئیس سابق خود همچنان به شکل سرپرستی اداره می‌شود مقام سوم ایران را برای ورزش قم به ارمغان آورد.
قم بر سکوی سوم گلف ایران
به گزارش قم نیوز، پیکارهای گلف قهرمانی کشور در دو رده سنی بزرگسالان و پیشکسوتان طبق برنامه‌ریزی فدراسیون گلف ایران در حالی به انجام رسید که هیأت گلف قم در نخستین رویداد رسمی دوره سرپرستی رضا دلاوری در این هیأت ورزشی، اقدام به برگزاری پیکارهای انتخابی کرد.

این در شرایطی است که از تیر ماه سال جاری که دوره چهار ساله رئیس سابق هیأت گلف قم یعنی سیدمحمد علویون و یکی از دو کاندیدای انتخابات جدید این هیأت به پایان رسیده، ابتدا حمید خواجه‌بیاتی و اکنون نیز رضا دلاوری مسوولیت سرپرستی این هیأت را انجام می‌دهند.

*رقابت 11 گلف‌باز قم در پیکارهای انتخابی

نخستین رقابت رسمی بین گلف‌بازان قمی در دوره جدید سرپرستی، با هدف شناسایی چهره‌های شاخص این رشته به منظور سفر به مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و در آن اکثر چهره‌های با سابقه و همچنین گلف‌بازان جوان برای به دست‌ آوردن مجوز حضور در رقابت‌های کشوری به میدان رفتند.

با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون گلف برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در دو رده سنی 30 تا 55 سال و بالای 55 سال به میزبانی هیأت گلف استان خوزستان و باشگاه حفاری، پیکارهای گزینشی در قم نیز در همین دو رده سنی به انجام رسید.

در مسابقات انتخابی گلف قم 11 گلف‌باز به رقابت پرداختند و این انتخابی‌ در زمین گلف بوستان تفریحی ورزشی غدیر قم برگزار شد و در حالی که علی منفرد، علی جباری، سیدمحمد علویون علی ونکی‌ اول تا چهارم شدند اما نفرات اعزامی قم به پیکارهای رده سنی 30 تا 55 سال قهرمانی ایران نفرات دیگری بودند، ضمن اینکه علی لسانی نیز این تیم را در رده سنی بالای 55 سال همراهی کرد.

در پایان این پیکارها یکی از بهترین‌های چند سال اخیر گلف قم و ایران یعنی علی منفرد در جایگاه نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، همچنین علی جباری در مکان دوم ایستاد و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد و مقام سوم به سیدمحمد علویون رسید، ضمن اینکه علی ونکی‌ چهارم شد.

*رقابت قمی‌ها در 2 رده سنی بزرگسالان و پیشکسوتان گلف ایران

سپس اعزام تیم مردان هیأت گلف قم به مسابقات رده‌های سنی پیشکسوتان و بزرگسالان قهرمانی سال 1395 ایران انجام شد و با درخشش و موفقیت گلف‌بازان قمی در این رقابت‌ها، مقام سوم ایران نصیب گلف قم شد تا قم یکی از موفق‌ترین دوران حضور خود در رقابت‌های کشوری را تجربه کند.

سرپرست تیم هیأت گلف استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: کیفیت رقابت‌ها و همچنین جدال گلف‌بازان شرکت کننده در پیکارهای گلف قهرمانی مردان ایران بسیار بالا بود و تیم گلف قم در مهمترین رویداد کشوری این رشته بار دیگر قابلیت‌های بالای خود را نشان داد و به مقام سوم تیمی دست یافت.

محمدرضا ونکی با بیان اینکه تیم مردان هیأت گلف قم متشکل از چهار گلف‌باز در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته بود، اضافه کرد: علی منفرد، علی ملک‌لی، محمدرضا ونکی و اسمعیل فریدونی در این مسابقات با حریفان خود برای به دست آوردن یکی از سکوهای اول تا سوم به رقابت پرداختند.

*رقابت برای عضویت در تیم اعزامی به رقابت‌های برو‌ن‌مرزی 2017

در واقع این شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی گلف مردان کشور بود که به واسطه برنامه‌ریزی فدراسیون برای حضور موفق گلف ایران در پیکارهای برون‌مرزی سال 2017 جنبه انتخابی تیم ملی را نیز داشت و به همین دلیل از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بود.

تیم مردان هیأت گلف قم متشکل از برترین‌ها و نفرات با تجربه‌ این رشته به مصاف حریفان شناخته شده خود رفت و با وجود اینکه شایسته ایستادن بر یکی از سکوهای اول یا دوم بود، در پایان این مسابقات با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم تهران به مقام سومی کشور رسید.

*مقام سوم کشور نویدبخش روزهای موفق برای گلف قم

سرپرست تیم هیأت گلف استان قم تصریح کرد: در حالی به پیکارهای قهرمانی کشور اعزام شد که کسب این نتیجه آن هم در روزهای پرتلاطم گلف قم نتیجه بسیار خوبی بود و این می‌تواند آغازی برای روزهای خوب و موفقیت‌آمیز در میادین و رقابت‌های آتی گلف ایران برای گلف قم باشد.

وی به آغاز فعالیت رضا دلاوری در مسوولیت سرپرستی هیأت گلف استان قم نیز اشاره و بیان کرد: اعزام گلف‌بازان قم به این مسابقات بعد از چهار ماه در تعویق برگزاری مسابقه صورت گرفت و خوشبختانه گلف‌بازان قم با درخشش و افتخار آفرینی خود در کسب مقام سومی ایران، نوید روزهایی خوب و موفق را برای خود و هیأت گلف قم دادند.

*رقابت مردان گلف‌باز در هوای بارانی اهواز

در حالی که پیکارهای گلف قهرمانی مردان کشور به میزبانی هیأت گلف استان خوزستان به انجام رسید، مقام سومی تیم هیأت قم در این مسابقات قم در حالی به دست آمد که اهواز میزبان برگزاری این مسابقات، روزهایی بارانی را همزمان با رقابت گلف‌بازان سپری می‌کرد.

به همین دلیل زمین‌های برگزاری مسابقات گلف قهرمانی کشور گل‌آلود و نامناسب شده بود و اینگونه به نظر می‌رسید که تورنمنتی سخت، پرفشار و ماراتن‌گونه برای شرکت کنندگان در مسابقات باشد که با پشت‌کار و تعصب تیم یک‌دست و منسجم قم، رتبه سوم ایران نصیب قمی‌ها شد.

اعضای تیم هیأت گلف استان قم در حالی این موفقیت را به دست آوردند که در بین تمامی بازیکنان حاضر در مسابقات، مقام هفتم انفرادی به علی منفرد، رده سیزدهم به علی ملک‌لی، رتبه چهاردهم به محمدرضا ونکی و مقام پانزدهم به اسمعیل فریدونی اختصاص پیدا کرد.

همچنین ناصر لسانی نیز تنها شرکت کننده رده سنی بالای 55 سال مسابقات گلف قهرمانی کشور بود که با نمایش فوق‌العاده خود تعجب تمامی مسوولان برگزار کننده مسابقات را برانگیخت و در نهایت تیم هیأت گلف استان قم توانست رتبه سوم این مسابقات را به دست بیاورد.

*مقام سومی تیم گلف قم بعد از خوزستان و تهران

سرپرست تیم هیأت گلف استان قم یاد آور شد: آخرین مقام کشوری تیم هیأت گلف قم در سال‌های دور و در زمان ریاست سیدمحمد علویون در این هیأت با کسب رتبه سومی ایران به دست آمده بود و در آن زمان نیز مسوولیت سرپرستی تیم هیأت قم را انجام دادم.

مسابقات گلف قهرمانی کشور به میزبانی شرکت ملی حفاری و هیأت گلف استان خوزستان در حالی برگزار شد که در رده‌بندی بخش تیمی خوزستان در جیاگاه نخست ایستاد، تهران نایب‌قهرمان شد و مقام سوم تیمی نیز به گلف‌بازان قم اختصاص پیدا کرد.

در بخش تیمی این دوره از مسابقات گلف بزرگسالان ایران، تیم هیأت خوزستان میزبان رقابت‌ها با 504 ضربه در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد، تیم هیأت گلف استان تهران با 518 ضربه دوم شد و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد و تیم هیأت قم با 519 ضربه به مقام سوم دست یافت.

همچنین در بخش انفرادی سعید براتی با 165 ضربه رتبه نخست را به دست آورد، حسن کریمیان با 170 ضربه نایب‌قهرمان شد و محمد عبدالرضا با 170 ضربه به مقام سوم بسنده کرد و در بخش تیمی پیشکسوتان نیز خوزستان با 482 ضربه، تهران با 532 ضربه و اصفهان با 544 ضربه به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش انفرادی رده سنی پیشکسوتان نیز آیت‌الله دهقان با 156 ضربه، جهانگیر نصیری با 162 ضربه و احمد رابطی با 164 ضربه مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند، در حالی که این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های هیات گلف استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، اصفهان، تهران و مرکزی به انجام رسید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccopq0.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما