چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 44584
منبع : خبرگزاری فارس

تکمیل بلوار زینبیه متوقف بر تصمیمات راه آهن است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: تا زمانی که تصمیم‌گیری راه آهن در خصوص وضعیت ایستگاه مرکزی و ریل داخل شهر مشخص نشود نمی‌توان ادامه بلوار زینبیه را اجرا کرد.
تکمیل بلوار زینبیه متوقف بر تصمیمات راه آهن است
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند اجرایی شدن و تکمیل پروژه بلوار زینبیه اظهار کرد: بخشی از پروژه بلوار زینبیه اجرایی شده و مابقی آن به دلیل برخی مسایل مرتبط با راه آهن در حال حاضر متوقف است.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای بلوار زینبیه در کاهش ترافیک خیابان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بلوار زینبیه بلوار کمکی برای خیابان امام خمینی(ره) خواهد بود و برای این منطقه بسیار حیاتی است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به مسیر و طراحی پروژه بلوار زینبیه‌ گفت: بخشی از پروژه بلوار زینبیه در نقطه‌ای قرار گرفته که از مجاورت ایستگاه راه آهن می گذرد و همین مسئله مشکلاتی برای پروژه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برخی نظرات در خصوص روند استفاده از ایستگاه مرکزی راه آهن و استفاده مجدد خط ریلی داخل شهر گفت: مباحثی در خصوص ایستگاه مرکزی در وزارت راه و شهرسازی برقرار است که اصل پروژه بلوار زینبیه به تصمیم‌گیری‌های این بخش بر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای پل زینبیه که منتهی به امتداد محور در مجاورت ایستگاه راه آهن می شود متاثر از تصمیم‌گیری‌ها در خصوص ایستگاه است.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه آزادسازی بلوار زینبیه به طور کامل انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در بودجه امسال شهرداری نیز قرار گرفته بود اما تمام پیگیری‌ها برای این پروژه متوقف بر تصمیم‌گیری در خصوص راه آهن و ایستگاه مرکزی است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان پرونده بلوار زینبیه باز خواهد ماند تصریح کرد: ما این پروژه را در بودجه و برنامه سال 96 نیز قرار خواهیم داد تا اگر تصمیم گیری در خصوص راه آهن نهایی شد به سرعت پروژه را اجرایی کنیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: اگر به این نتیجه برسیم که ایستگاه راه آهن توسعه نمی‌یابد به سرعت پل بلوار زینبیه را اجرایی می‌کنیم و در صورتی که قرار باشد ایستگاه راه آهن توسعه یابد دیگر اجرای پل در این مسیر امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceen8e.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما