پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 44607
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تردد قطار از ريل درون شهر پروژه‌هاي شهري را مورد تاثير قرار مي‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: اگر قطار سريع‌السير وارد شهر قم شود بسياري از پروژه‌هاي شهري از جمله بلوار زينبيه، بلوار پيامبر اعظم، بلوار شهيد كبيري و... مورد تاثير قرار گرفته و روند بهره‌برداري و تكميل آنها دچار خدشه خواهد شد.
تردد قطار از ريل درون شهر پروژه‌هاي شهري را مورد تاثير قرار مي‌دهد
به گزارش قم نیوز،  عليرضا قاري قرآن با تاكيد بر اينكه اگر قطار سريع السير تهران – قم – اصفهان از مركز شهر قم عبور كند ايستگاه راه آهن ظرفيت ويژه‌اي پيدا خواهد كرد، تصريح كرد: در غير اينصورت و اگر قطار از مركز شهر عبور نكند تعريف ايستگاه مركز نيز تغيير مي‌كند.

معاون شهردار قم با بيان اينكه طي روز‌هاي اخير جلسه‌اي با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص قطار سريع‌السير تشكيل و تصميماتي در اين خصوص اتخاذ شد، اظهار كرد: اگر اين تصميمات اجرايي شود كار شهرداري در اجرا و تكميل بسياري از پروژه‌هاي شهري از جمله بلوار زينبيه بسيار آسان‌تر خواهد شد اما راه‌آهن خلاف اين تصميمات را در دستور كار دارد.

قاري قرآن با بيان اينكه راه آهن به دنبال اين است كه قطار سريع السير را وارد مركز شهر قم كند، افزود: مديريت شهري و نمايندگان و مديران استان با ورود قطار به ايستگاه مركزي به صورت روباز مخالف هستند و به صورت تونل و مشروط اين بحث را پذيرفته‌اند و اگر اين اتفاق بيفتد هزينه بسيار زيادي در بر خواهد داشت.

وي ادامه داد: اگر اين اتفاق بيفتد مجددا ايستگاه مركزي قم گسترده خواهد شد و تمام تصميمات مديريت شهري را مورد تاثير قرار مي‌‌دهد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم بيان كرد: با توجه به اينكه هنوز ابعاد و جزئيات ايستگاه راه‌آهن مشخص نيست، طراحي بخشي از بلوار زينبيه نيز ناقص باقي مانده و قاعدتا تا زماني كه تصميم‌گيري در خصوص راه آهن قطعي نشود اين پروژه هم پروژه اجرايي نخواهد شد.

قاري قرآن تصريح كرد: اگر قطار سريع‌السير وارد شهر قم شود بسياري از پروژه‌هاي شهري از جمله بلوار زينبيه، بلوار پيامبر اعظم، بلوار شهيد كبيري و... مورد تاثير قرار گرفته و روند بهره‌برداري و تكميل آنها دچار خدشه خواهد شد.

وي گفت: طبق پيشنهاد مديران شهر بحث بر اين است كه قطار قبل از پرديسان وارد تونل زيرزميني شده و پس از ۷۲ تن از تونل خارج شود تا پروژه‌هاي شهري با مشكل مواجه نشود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0iny.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما