جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 44642
منبع : پایگاه تحلیلی خبری 598

نیمی از مساحت استان نینوا آزاد شد

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی فرماندهی عملیات «قادمون یا نینوا» ، گفت نیمی از مساحت استان نینوا تحت کنترل یگان‌های مشترک عراقی است.
نیمی از مساحت استان نینوا آزاد شد
به گزارش قم نیوز، فرماندهی قادمون یا نینوی (نینوا ما می‌آییم) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یگان‌های مشترک عراقی، 46 محله در کرانه چپ موصل را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند و فقط 10 محله دیگر باقی مانده است که این محلات نیز از لحاظ نظامی ساقط شده هستند.

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات نینوا ما می‌آییم گفت: نیمی از مساحت استان نینوا تحت کنترل یگان‌های مشترک عراقی است و این یگان‌ها بعد از محاصره داعش در موصل و جدا کردن استان نینوا و خاک عراق از رقه سوریه از طریق محور غربی، پیشروی‌ها و پیروزی‌هایی محقق کرده‌اند.

سخنگوی فرماندهی عملیات نینوا ما می‌آییم در ادامه گفت که شهر موصل کاملا از سوی یگان‌های امنیتی مشترک محاصره شده است و به منظور حفظ جان غیر نظامیان پیشروی‌ها با دقت و احتیاط  ادامه دارد.

وی درباره قطع راه‌های امدادرسانی به داعش از سوریه گفت: معتقدم مبارزه جاری در استان نینوا، دروازه آزادسازی رقه سوریه بویژه بعد از آزادسازی حلب به شمار می‌رود.

العبادی بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها محله را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8mex.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما