يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 44677
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه:

انقلابی ماندن حوزه به صرف شعار میسر نمی‌شود/ خطر ترویج سکولاریسم در جامعه ما جدی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه انقلابی ماندن حوزه به صرف شعار میسر نمی‌شود، گفت: در شرایط کنونی باید به خوبی از میراث عظیم حوزه و روحانیت حراست کنیم.
انقلابی ماندن حوزه به صرف شعار میسر نمی‌شود/ خطر ترویج سکولاریسم در جامعه ما جدی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی طی سخنانی در گردهمایی سالانه طلاب و فضلای استان یزد که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، ضمن تبریک 17 ربیع الاول، سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با تأکید بر این که مکتب اهل بیت(ع) به خصوص مکتب امام صادق(ع) هیچ نسبت و میانه‌ای با سکولاریسم ندارد، گفت: سیره و بیان نورانی ایشان نیز نشان می‌دهد که جهاد علمی در کنار جهاد سیاسی است و نمی‌توان نسبت به مسائل روز جامعه و به خصوص تحولات سیاسی و اجتماعی آن بی‌تفاوت و یا کم‌تفاوت بود.

وی در ادامه در خصوص ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه ابراز کرد: آنچه در خصوص انقلابی ماندن حوزه بیان می‌شود، ریشه در یک واقعیت مسلم دارد و آن هم این که امروز خطر ترویج سکولاریسم در جامعه ما جدی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: در حال حاضر ما در کشور با دو شکل سکولاریسم مدرنِ غربی و سکولاریسم سنتی مواجه هستیم که سکولاریسم سنتی در گذشته در قالب انجمن حجتیه وجود داشت.

وی گفت: البته باید توجه داشت که انقلابی بودن و انقلابی ماندن به صرف شعار و حرف نیست، بلکه مهم آن است که حوزه علمیه بتواند در مسیر پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی گام بردارد و روزبه‌روز هم این روحیه انقلابی در حوزه تقویت شود.

استاد حوزه همچنین بر لزوم حفظ و تقویت اصالت‌ها و هویت حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: ما میراث عظیمی در نهاد حوزه و روحانیت داریم که باید قدردانش باشیم و در مسیر حراست از این تراث گرانقدر بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه برای ما بسیار عزیز است، اما یک طلبه و فاضل حوزوی می‌بایست چنان از احساس هویت دینی و حوزه‌ای سرشار باشد که احساس تعلق به غیر از حوزه نداشته باشد و این مسأله مستلزم آن است که حوزه علمیه همه نیازهای روحانیون را پاسخ دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchq-nk.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سید
یکی از آسیب‌های که خطر ترویج سکولاریسم را در جامعه ما بیشتر می‌کند، خارج شدن نمادهای معنویت و فرهیختگی (روحانیت) از زی و مرام تاریخی خود است.
این همه اعوان و انصار و حشم و خدم برای حضور رئیس حوزه یک یک محفل علمی آن هم در قم، نگاه به حوزه و روحانیت را عوض می‌کند و برخی را به بازنگری در اعتقاداتشان می‌کشاند.