سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 44761
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

رسیدگی به خانواده شهدا در اولویت قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: رسیدگی به خانواده شهدا را در اولویت قرار دهید تا آن‌ها راضی باشند.
رسیدگی به خانواده شهدا در اولویت قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: برنامه خوبی را در این راستا در پیش گرفتید، هم در گذشته، هم امروز و هم فردا به شهادت نیاز داریم، اساساً فرهنگ شهادت کارساز است.

وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند مردم ما ملتی هستند که فرهنگ شهادت دارند و این قدرتی برای ترساندن دشمنان است، هر چه که این فرهنگ کمیت و کیفیت بیشتری یابد بهتر است، ابعاد فرهنگ شهادت باید مورد تبیین قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: افکار و عقاید شهدا باید جمع شود، باید نشان دهیم که خانواده شهدای اسلام چه عکس‌العمل‌هایی را در برابر شهادت فرزندانشان نشان می‌دهند، این‌ها مجموعه‌‌ای است که خط سیر شهدا را نشان می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فرهنگ شهادت اضافه کرد: باید نظرات غیرمسلمانان در خصوص این فرهنگ در اسلام را جمع‌آوری کنیم که آیا آن‌ها این فرهنگ را مقدس می‌دانند یا اینکه فرهنگ شهادت در اسلام را خودکشی به شمار می‌آورند.

وی ادامه داد: توجه به متن و حاشیه فرهنگ شهادت بسیار مهم است، در بیان این مسئله باید جانب احتیاط را رعایت کرد، دستاورد این تحقیقات نیز باید در سطح‌های مختصر و گسترده در اختیار جوانان قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ شهادت، حرف برای گفتن زیاد است، شهادت معنای وسیعی دارد، رسیدگی به خانواده شهدا را در اولویت قرار دهید تا آن‌ها راضی باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb8zba.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما