دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 44966
رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم خبر داد

برگزاری دوره مربیگری پرورش‌اندام در قم/ اعزام قمی‌ها به 3 رویداد کشوری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره مربیگری پرورش‌اندام و اعزام به چند رقابت قهرمانی کشور در فصل زمستان خبر داد.
برگزاری دوره مربیگری پرورش‌اندام در قم/ اعزام قمی‌ها به 3 رویداد کشوری
به گزارش قم نیوز، مجید تلخابی اظهار کرد: هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم یک دوره کلاس مربیگری درجه سه پرورش اندام را برنامه‌ریزی و در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم با حضور علاقمندان برگزار کرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام حضور در دوره‌های مربیگری درجه دو رشته پرورش‌اندام و داوری درجه سه این رشته، ابراز کرد: این هیأت برای چند اعزام ورزشکاران شاخص خود به مسابقات قهرمانی کشور در سه رشته ورزشی نیز برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم از برگزاری مسابقات پرورش‌اندام، فیزیک و بادی کلاسیک قهرمانی کشور خبر داد و افزود: فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام این رقابت‌ها را برای اسفند ماه سال جاری برنامه‌ریزی کرده است و حتما نمایندگان قم نیز در آن حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات با عنوان جام فجر یادواره شهدای مدافع حرم در قالب رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و ورزشکاران شرکت کننده از استان‌های مختلف از سوم تا ششم اسفند ماه با یکدیگر برای کسب عناوین برتر مسابقه می‌دهند.

تلخابی اضافه کرد: با توجه به اعلام فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام،‌ مدال‌آوران جهانی و آسیایی همانند سال‌های قبل از حضور در این رقابت‌ها معاف نیستند و تمامی قهرمانان جهانی و آسیایی پرورش اندام، فیزیک و بادی کلاسیک باید برای گرفتن مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی باید در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور به میدان بروند.

وی همچنین راجع به اوزان و شرایط قدی و وزنی این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: اوزان پیکارهای رشته پرورش‌اندام و شرایط قدی و وزنی رشته‌های فیزیک و بادی‌کلاسیک بر اساس جدول رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم تصریح کرد: از ورزشکاران فیزیک و بادی‌کلاسیک و جوانان تست دوپینگ گرفته می‌شود، ضمن اینکه بر اساس قوانین فدراسیون جهانی بدن‌سازی و پرورش‌اندام ورزشکاران پرورش‌اندام به صورت رندومی مورد تست قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: این دوره از رقابت‌ها به دلیل اینکه جنبه انتخابی تیم ملی برای حضور پرقدرت تیم‌های ملی پرورش‌اندام، بادی‌کلاسیک و فیزیک کشورمان در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۷ را دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و در ۱۱ دسته قدی و وزنی برگزار می‌شود.

تلخابی افزود: ورزشکاران رشته پرورش‌اندام در ۱۱ وزن ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۰، ۹۵، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلو گرم برای به دست آوردن عناوین برتر با یکدیگر مسابقه می‌دهند، ضمن اینکه پیکارهای رده سنی جوانان در دو وزن منهای ۷۰ و به اضافه ۷۰ کیلوگرم به انجام می‌رسد.

وی یاد آور شد: پیشکسوتان رده‌های سنی ۴۰ تا ۴۵ سال و ۴۵ تا ۵۰ سال بدون احتساب وزن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ضمن اینکه ورزشکاران شرکت کننده در رشته فیزیک در دو دسته قدی مثبت ۱۷۲ و منهای ۱۷۲ سانتیمتر برابر حریفان خود صف‌آرایی خواهند کرد.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم اضافه کرد: ورزشکاران بادی‌کلاسیک در هشت دسته قدی ۱۶۰، ۱۶۲، ۱۶۵، ۱۶۸، ۱۷۱، ۱۷۵، ۱۸۰ و به اضافه ۱۸۰ کیلوگرم به میدان می‌روند و در نهایت نفرات برتر مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی را به دست می‌آورند تا اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقات آسیایی فیلیپین حضور یابند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdciq3a5.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما