دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 45198
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

شهرداری به دنبال تغییر مکان پایانه مرکزی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه شهرداری به دنبال تغییر مکان پایانه مرکزی است، گفت: برای مکان آنچه که تاکنون بررسی شده به 72 تن رسیده‌ایم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
شهرداری به دنبال تغییر مکان پایانه مرکزی است
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در جلسه اصلاحیه بودجه 95 و تدوین بودجه سال 96 سازمان‌های تابعه شهرداری قم،  با تاکید بر اینکه 72 تن یکی از مراکز تبادل مسافر است گفت: مشکل این محور این است که با پایانه فاصله دارد و مسافر رغبتی به حضور در پایانه نخواهد داشت به همین خاطر تصمیم بر اجرای پایانه در این بخش گرفتیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس اگر نگاه ترافیکی نیز داشته باشیم اگر در این محدوده پایانه ایجاد شود مسافر دیگر کنار خیابان توقف نکرده و معضلات ترافیکی این محور نیز تا حجم قابل توجهی کاهش می‌یابد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: چیزی که در این محور در دسترس است این بوده که بتوانیم پایانه را به 72 تن منتقل کنیم و ظرفیتی همچون پایانه مرکزی را ایجاد کنیم.

وی گفت: بسیاری از مسافران وارد پایانه مرکزی نمی‌شوند و با استفاده از مرکز تبادل سفر میدان 72 تن خدمات می‌گیرند بدون اینکه شهر بهره‌ای از آن‌ها ببرد.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه پایانه مرکزی قم به هیچ وجه در فضای خوبی قرار نگرفته است افزود: اینکه بخواهیم این فضا را جابجا کنیم قطعاً 72 تن گزینه بسیاری خوبی برای آینده شهر قم خواهد بود و اگر از محوریت سفر هم خارج شود یک میدان مهم شهری است که دسترسی کاملی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال تغییر مکان پایانه مرکزی است گفت: برای مکان آنچه که تاکنون بررسی شده به 72 تن رسیده‌ایم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7q9t.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

امیر
سلام
طرح خیلی عالی هست.
ولی چند چیز راباید در نظر داشت .
1.طرح باید زودتر اینها اجرای میشود پس که حالا که دیر شد باید بسرعت اجرای شود وبه بهره بردای برسد.
2. تمام اتوبوس های خارج از شهری از این پایانه بتونن استفاده کن نه فقط اتوبوس های قمی یا به مقصد قم چون قم در مسیر خیلی از شهرها میباشد مسافران قم از اتوبوس های که از قم عبور میکنن استفاده میکنن و هم باعث مشکل میشود.
3.تاکسیرانی خدمات خوبی به مسافران برای انتقال پایانه
داشته باشد .مثلا در عوارضی کاشان تاکسیرانی خدمات میده ولی کیفتی خوبی ندارد چون همیشه یطرفه هست و کرایهایش گرونه .
4.طراحی پایانه باید به صورتی باشد که هر سه محور قم تهران.قم کاشان اصفهان.قم اراک دلیجان اصفهان را پوشش دهد تا دوباره دچار چند پایانه نشوید
5.دسترسی خوب که هم اتوبوس ها و هم تاکسی ها راغب به استفاده از پایانه باشن نه بعد این همه سرمایه گذاری با زور پلیس مجبور کنیم .
موفق باشد