دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 45206
منبع : خبرگزاری دانشجو

پشت پرده افشاگری کانال ضد انقلاب درباره «حلقه مسکو» دانشگاه آزاد چیست؟/ دلواپسان انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: ماجرا از افشاگری یک کانال ضد انقلاب شروع می‌شود. کانالی که چند وقتی است به اسم افشاگری هر راست و دروغی را به هم می‌بافد و به بالا و پایین مسئولان نظام حمله می‌کند.
پشت پرده افشاگری کانال ضد انقلاب درباره «حلقه مسکو» دانشگاه آزاد چیست؟/ دلواپسان انتخابات
به گزارش قم نیوز، «حلقه مسکو» در دانشگاه آزاد چه می‌کند؟ تیتری که مدتی است نقل محافل رسانه‌ای و دانشگاهی شده. ماجرا از افشاگری یک کانال ضد انقلاب شروع می‌شود. کانالی که چند وقتی است به اسم افشاگری هر راست و دروغی را به هم می‌بافد و به بالا و پایین حمله می‌کند. این کانال اما خط قرمزهایی‌ هم دارد. خطوطی که به عقیده برخی مانع اصلی بسته شدن او در دولت تدبیر و امید است. «هاشمی رفسنجانی» و موضوعات مربوط به او و خانواده‌اش هیچ‌گاه موضوع افشاگری‌های این کانال نبوده‌اند. هفته گذشته اما آمدنیوز یک خرق عادت داشت. ماجرای «حلقه مسکو» و فرزند میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد سوژه جدید این کانال شد. اما هدف حمله به رئیس دانشگاه آزاد چیست؟ آیا دوباره با نزدیک شدن به انتخابات باید منتظر حاشیه‌سازی‌های این دانشگاه باشیم؟

تبلیغات انتخاباتی با پول دانشجویان

«اسناد و مدارک نشان می دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت های انتخاباتی گسترده‌ای له یکی از کاندیداها داشته که هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است؛ تأمین شده است.» این بخشی از بند پنجم گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره دانشگاه آزاد اسلامی است. تخلفی که به استناد همین گزارش 4 سال بعد در ماجرای انتخابات 88 و حتی فتنه پس از آن هم تکرار شده است.

بخش دیگری از این بند گزارش تأکید می‌کند: «دانشگاه آزاد اسلامی، بصورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع آقای «هاشمی رفسنجانی» نموده و مسئولین برخی واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.» ظاهراً جریان حامی  هاشمی به دخالت در انتخابات‌ها عادت کرده بودند.

ماجرای «حلقه مسکو»

«آمدنیوز» در گزارشش مدعی شده است که حلقه‌ای موسوم به مسکو پس از روی کارآمدن حمید میرزاده از 3 سال پیش با محوریت فرزند رئیس دانشگاه به ایران آمده‌اند و مناصب مهمی را در این دانشگاه اشغال کرده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «احسان بغدادی متولد ۱۳۶۸ اهل تهران، بدون وضعیت نظام وظیفه مشخص در سال ۲۰۰۷ میلادی به دلیل مردودی در آزمون دانشگاه‌های داخلی مانند سایر اعضای «حلقه مسکو»، راحت‌ترین روش را در پیش گرفت و برای ادامه تحصیل در «رشته تربیت بدنی» راهی روسیه شد. «بغدادی» در ابتدا به عنوان تور لیدر ایرانی در روسیه فعالیت کرد و از این طریق با «احسان میرزاده» آشنا شد. بدین ترتیب پس از چند سال، زمینه ورودش به دانشگاه آزاد فراهم گردید. با نگاهی به رزومه بغدادی هیچ سابقه‌ی کاری‌ جز «کارگزاری» و «دلالی» مشاهده نمی‌شود.»

در ادامه ماجرای استخدام بغدادی در دانشگاه آزاد اینگونه شرح داد می‌شود: «احسان بغدادی در نامه‌ای به حمید میرزاده از او خواست تا زمینه استخدام وی را در دانشگاه آزاد فراهم کند. این در حالی است که از سال ۱۳۹۳، هرگونه استخدام در این دانشگاه ممنوع اعلام شده است! مصطفی دعاگویی خواهرزاده رییس دانشگاه آزاد که مشاور و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه است، در هامش نامه بغدادی برای «دایی جان» می‌نویسد: «با توجه به خالی بودن چارت حوزه دستیاری ارشد، در این بخش مشغول شوند.» حوزه دستیاری ارشد رییس دانشگاه آزاد، همان حوزه‌ای است که به احسان میرزاده سپرده شده است! دایی جان یا همان رییس دانشگاه آزاد نیز به آقازاده‌ نورچشمی‌اش دستور می‌دهد: «به عنوان کارشناس قرارداد یک‌ساله منعقد شود.» «احسان بغدادی» تنها هشت روز پس از ارسال روزمه خود به رییس دانشگاه آزاد طی نامه مدیرکل منابع انسانی سازمان مرکزی در دانشگاه آزاد استخدام شده است.»

میرزاده چند روز بعد به این مطلب پاسخ داد. او در یادداشتی مکتوب برای خبرنگار خبرگزاری «تسنیم» نوشت: «آنان که به دروغ گواهی نمی‌دهند و در مجالس دروغ و فحش و بدگویی و غیره حضور نمی‌یابند و چون به لغو و بیهوده‌ای عبور کنند بی‌اعتنا و بزرگوارانه می‌گذرند، من به اینها سلام می‌گویم.»

حلقه مسکو؛ افشاگری فساد یا دلواپسی انتخابات؟

فارغ از اصل ماجرای «حلقه مسکو» این ناپرهیزی کانالی که هیچ‌وقت علیه «هاشمی رفسنجانی» مطلب نمی‌زند؛ کمی تعجب برانگیز است. برای همه مشخص است که کانال مذکور مشکلی با پارتی‌بازی در این دانشگاه ندارد. همین چند ماه پیش بود که ماجرای درخواست رئیس دانشگاه آزاد کرج برای استخدام عموزده‌اش در واحد هشتگرد جنجال‌ساز شد. «آمدنیوز» اما آن زمان علاقه‌ای به افشای! این مسائل نداشت.

ماجرای پیش‌نویس اجاره غیرقانونی املاک وقفی دانشگاه آزاد هم هیچگاه چشم آمدنیوز را نگرفت. 70 هکتار زمینی که از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به این دانشگاه واگذار شده بود تا برای علم‌آموزی جوانان استفاده شود اما به گفته رسانه‌ها با تدبیر مسئولان دانشگاه آزاد قرار است به سالن عروسی و مرکز تفریحی تبدیل شود. قراردادی که ناظر آن معاونت عمرانی این دانشگاه به ریاست محسن هاشمی است. شاید همین نظارت، داستان این واگذاری را به آن سوی خط قرمزهای این کانال برده است.

اما چرا «حلقه مسکو» جنجال‌ساز شد؟ به نظر می‌رسد باز هم پای انتخابات در میان است. برای فهم درست ماجرا باید معادلات داخلی دانشگاه آزاد را دانست. جنگ داخلی گزینه معقولی به نظر می‌رسد. جنگی در  پولی‎‌ترین دانشگاه ایران که موجب شده «حلقه مسکو» به سوی دیگر خط قرمزهای کانال ضد انقلاب بیاید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg3x9t.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما