پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 45431
منبع : پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران
مدیرکل حفظ آثار قم:

۳۳۵ مدخل ویژه دانشنامه دفاع مقدس در قم شناسایی شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: کارگروه تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان قم تشکیل و تاکنون ۳۳۵ مدخل در ارتباط با حوزه ایثار و شهادت شناسایی و احصا شده است.
۳۳۵ مدخل ویژه دانشنامه دفاع مقدس در قم شناسایی شده است
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در دیدار با استاندار قم که در محل ساختمان استانداری صورت گرفت، با اشاره به اینکه هشت وزیر و تعداد قابل توجهی از مسئولان کشوری و لشکری عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: بنیاد با فعالیت 7 سازمان "موزه ها و یادمان ها، ادبیات و تاریخ، هنری و سینمایی، زنان، روحانیون، اسناد و مدارک و پیشکسوتان"، به طور تخصصی در زمینه حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس فعالیت می کند.


دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه این شورا در استان ها به ریاست استانداری فعالیت می کند، افزود: 22 تن از مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی استان قم عضو این شورا هستند و در قالب کمیته های هفت گانه آموزش، هنری و نمایش، فرهنگی و رسانه ای، مراکز فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، راهیان نور و امور پیشکسوتان به اجرای ماموریت های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مبادرت می ورزند.


حسینی همچنین با اشاره به ارائه درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس و راه اندازی رشته دانشگاهی ادبیات پایداری در سطح کارشناسی ارشد برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: در این زمینه تعاملات مشابهی با برخی دانشگاه های قم صورت گرفته که پس از تایید نهایی، اعلام و اجرا خواهد شد.


وی همچنین تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس در سطح کشور و دانشنامه های استانی در سطح استان ها را از مصوبات و تاکیدات برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت: در این زمینه از مدت ها قبل در استان کارگروهی از صاحبنظران و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده و تاکنون 335 مدخل مربوط به جغرافیا، اشخاص، مکان ها، شهدا و دیگر موضوعات مرتبط احصا شده است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه تاکنون 58 شهید گمنام در قم خاکسپاری شده اند، افزود: تا پایان سال 3 یادمان به جمع یادمان های تکمیل شده شهای گمنام در استان افزوده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم به حال حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز امیدواری کرد: با تمهید مقدمات و ایجاد همکاری های بیشتر، مراحل آماده سازی و افتتاح ساختمان موزه همزمان با اتمام پروژه محوطه سازی در سال 96 صورت پذیرد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqt9t.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما