جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 45456
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

ماهیت عملکرد سران آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روشن شد/ نگاه ویژه امام و رهبری به حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در داستان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عملکرد غیرقابل قبول سران این کشور استکباری به خوبی برای همگان به اثبات رسید و امروز اداره دنیا در اختیار اراذل است و این افراد فقط به دنبال شهوت‌رانی هستند.
ماهیت عملکرد سران آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روشن شد/ نگاه ویژه امام و رهبری به حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی  در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه‌الزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت در تبیین معارف اهل بیت(ع) در طول تاریخ نقش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد:‌ جامعه اسلامی باید با بزرگان دینی آشنا شود و این افراد را به مردم کشورهای مختلف معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات ائمه اطهار(ع) توسط علمای دینی در کتاب‌های مختلف به ثبت رسیده است، اضافه کرد: هر شخصیت دینی در انتقال این معارف نقش قابل توجهی داشته‌ است. امام خمینی(ره) به برکت زحمات دانشمندان تشیع در طول تاریخ و همراهی مردم توانستند با سقوط رژیم شاهنشاهی انقلاب اسلامی را رهبری کرده و از ظرفیت‌های دینی بهره‌برداری کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند باید بخشی از وقت خود را به بررسی سیره زندگی و عملکرد بزرگان دینی تاریخ اختصاص دهند تا بتوانند با کسب آموزه‌های لازم راه آنها را ادامه دهند.

وی از شهادت دو هزار و 500 طلبه در جبهه‌های دفاع مقدس یاد کرد و گفت: حکومت رژیم شاهنشاهی به دنبال خشکاندن ریشه تشیع و اسلام بودند، رضاخان در ابتدا خود را مقلد شیخ کریم یزدی می‌دانست و پای برهنه به دنبال دسته‌جات عزاداری بود اما با حضور در ترکیه و گذراندن یک دوره 40 روزه رویکرد جدیدی را در پیش گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: دربار پهلوی با ترویج ناهنجاری‌ها برای نابودی نسل زنان تلاش کرد و به عنوان مخالف آموزه‌های دینی بزرگترین عامل اشاعه فحشا بود که اکنون این رویکرد توسط کشورهای استکباری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون انقلاب به غیر از اسم هیچ چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: رسالت اساسی خواهران که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند فراگیری و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پذیرش، آمادگی و فراهم‌سازی بستر تحصیل برای خواهران طلبه ارزان تمام نشده است و افرادی که چشم و چراغ حوزه‌های علمیه بوده توسط امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران منصوب شده‌اند چراکه ایشان می‌دانستند نقش خواهران در تربیت نسل آینده کشور پر اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه زنان مسلمان می‌توانند در کنار مومن بودن دانشمند باشند، تصریح کرد: گفته می‌شود که دین و حجاب با علم سازگار نیست در حالی که در نقاط مختلف ایران اسلامی خواهران دانشمند به خوبی قابل مشاهده هستند چرا که دین و حجاب نه تنها مانع علم نیست بلکه لازمه تکامل و پیشرفت زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه در دنیای آلوده غرب به زنان نگاه ابزاری می‌شود، اظهار کرد: در داستان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عملکرد غیرقابل قبول سران این کشور استکباری به خوبی برای همگان به اثبات رسید، اداره دنیا در اختیار اراذل است و این افراد فقط به دنبال شهوت‌رانی هستند.

وی از شرف، آبرو و حیثیت به عنوان ارزش‌ها نام برد و ادامه داد: با وجود نابسامانی‌های مختلف، نظام اسلامی در سایه آموزه‌های دینی توانسته به جایگاه‌های والایی برسد. اکنون باید چشم و گوش خود را به رهبر انقلاب اسلامی بسپاریم و تا زمانی که ایشان با هوش بسیار حوادث را پیش‌بینی کرده و موضع‌گیری لازم را انجام می دهند، اهداف نظام اسلامی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی با وجود سنگینی رسالت‌ها در سلامت کامل و با نشاط وظایف خود را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: ایشان وقت بسیاری برای اداره امور صرف می کنند؛ فرماندهی نیروهای مسلح که با مباشره توسط ایشان دنبال می‌شود پیشرفت‌های بسیاری را در این مجموعه رقم زده است در حالی که بدون این پیشرفت‌ها دشمنان ریز و درشت اجازه زندگی به ملت را نمی‌داند.

وی از تحصیل نزدیک به 14 هزار نفر یاد کرد و گفت: هر کدام از این افراد یک سرباز برای امام زمان(عج) خواهند بود به همین علت رهبر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) نگاهی ویژه به حوزه‌های علمیه خواهران داشته‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd9o0o.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما