دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 46407
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله نوری همدانی:

وحدت شیعه و سنی باید مورد توجه قرار گیرد/ غرب به دنبال ضربه‌زدن به اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: وحدت شیعه و سنی باید به صورت مستمر مورد تاکید قرار گیرد چراکه دشمن به هیچ کدام از این گروه‌ها رحمی نداشته و هر چقدر که در مسیر وحدت گام برداریم در حقیقت به اسلام و امام زمان(عج) خدمت کرده‌ایم.
وحدت شیعه و سنی باید مورد توجه قرار گیرد/ غرب به دنبال ضربه‌زدن به اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی و اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه از آغاز خلقت دو جبهه در زندگی بشری وجود داشته است، اظهار کرد: افرادی در راستای نشر معارف الهی تلاش می‌کنند اما در مقابل آنها افراد دیگری با محوریت طاغوت به دنبال ترویج ضدارزش‌ها بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال برای هدایت مردم به سمت عدل پیامبران را فرستاده است، اضافه کرد: علما در شرایط کنونی مسیر آنها را ادامه می‌دهند؛ برگزاری کنگره‌ای به منظور تکریم از فقیهی همانند آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی اقدام قابل تقدیری است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی سال ‌۱۳۲۸ هجری شمسی به قم آمد و در درس آیت‌الله بروجردی نوشته‌ای را به این استاد داد و بنده از آن تاریخ با این شخصیت دینی آشنا شدم.

وی آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی را فردی با نشاط، فعال، پر کار و هوشمند خواند و تصریح کرد: این شخصیت تقوای بسیاری داشته و با تکیه بر ایمان و تقوا توانسته به جایگاه علمی و معنوی مطلوبی برسد.

آیت‌الله نوری همدانی کتاب جام و احادیث شیعه را یکی از دستاوردهای به جا مانده از آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی برشمرد و افزود: با مشارکت این شخصیت تاسیس مجله مکتب اسلام در دوران آیت‌الله بروجردی را دنبال کردیم تا بتوانیم در آن دوران از این مجله به عنوان زبان حوزه علمیه قم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی در حوزه فقه، اصول، کلام و تاریخ مهارت کاملی داشت، مطرح کرد: عمر ایشان بسیار پر برکت بوده است چرا که در دوران حیات شاگردان بسیاری را به حوزه تقدیم کرد.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه دشمن به صورت مستمر از اختلاف میان شیعه و سنی استفاده کرده است، عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی در دوران زندگانی خود دارالتقریب را ایجاد کرد و با رئیس الازهر ارتباط مطلوبی داشت چرا که وحدت میان شیعه و سنی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: شیعه و سنی با وجود وحدت و الفت باید با یکدیگر مناظره کرده و این مباحث را ثبت و ضبط کنند که در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از اولویت‌های مهم است، اظهار کرد: کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و غربی ها دشمنی شدیدی با اسلام دارند به همین علت با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال ضربه‌زدن به اسلام هستند و موضوع تفرقه میان شیعه و سنی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی بر موضوع ولایت فقیه تاکید بسیاری داشته است، گفت: تبیین مباحث، ارشاد مردم و اجرای احکام نیازمند یک رهبر فقیه است و امام خمینی(ره) نیز فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است.

آیت‌الله نوری همدانی از تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: وحدت شیعه و سنی باید به صورت مستمر مورد تاکید قرار گیرد چرا که دشمن به هیچ کدام از این گروه‌ها رحمی نداشته و هر چقدر که در مسیر وحدت گام برداریم در حقیقت به اسلام و امام زمان(عج) خدمت کرده‌ایم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdca0yny.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما