دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 46692
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

همه بخش‌های حوزه دارای برنامه ۵ ساله خواهند شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: همه بخش‌های حوزه سال آینده دارای نقشه راه و سند جامع خواهند داشت و چشم اندازی برای اهداف و برنامه‌های خود ترسیم خواهند کرد و از جمله آن برنامه پنج ساله است که همه بخش‌های حوزه باید سال آینده ارائه کنند.
همه بخش‌های حوزه دارای برنامه ۵ ساله خواهند شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار هیأت مدیریه مرکز راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه امروز در شرایط ویژه و خاصی قرار دارد، در آخرین دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان تعبیری داشتند و فرمودند حوزه عصر انقلاب با حوزه عصر انزوا تفاوت دارد، بنا بر این برای این تحول و نقش آفرینی باید همت کرد و حرکت‌هایی را آغاز کرد و کارهای زیادی شده، اما راه نرفته هم بسیار زیاد است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: نگاه ما این است و آنچه از امام، رهبری و مراجع معظم تقلید آموخته‌ایم، حوزه در این عصر در نقطه عطف قرار گرفته، به‌طوریکه در همه قلمروها باید سخن مناسب، موضع سنجیده، عالمانه و حکیمانه داشته باشد، حوزه‌ها همانطور که مطالبه گرهستند باید پاسخگو هم باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه باید اجتماعی باشد، تصریح کرد: حوزه باید ناظر به دردهای جامعه باشد و بتواند نسخه بپیچد و نظریات مناسب برای گره گشایی از مسائل نظام و جامعه تولید کند، این نگاهی است که وجود دارد و برای تحقق آن نیاز داریم که همه احساس رسالت کرده وظایفشان را انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: همه باید فداکارانه و ایثارگرانه نسبت به جامعه و مردم بزرگی که داریم و مطالبات نظام اسلامی اقدام و تلاش کنیم، برای انجام این مهم نیاز به همبستگی، هم افزایی داریم، یک حسّی بالاتر از حس شرایط عادی باید باشد و اینجاست که نیاز به یک فرهنگ همگانی در تمام سطوح و زوایای حوزه باید رقم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از فعالیت‌های شورای راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در مورد فعالیت‌های مرکز برخی مسائل مستقیم به مجموعه مرتبط است و برخی نیز با کمک اساتید و مجموعه کارشناسان مرکز قطعاً به نتیجه خواهد رسید.

امام جمعه قم افزود: حوزه و مدیریت حوزه نسبت به جایی که باید نسبت به کار، ستادی بوده و کار انجام بدهد وظیفه دارد که هم قلمروها دارای یک قطبیت و مرکزیت و امور منسجم‌تر انجام و با تقسیم کار مسائل مورد نیاز جامعه پیگیری شود و اگر نیاز به هم افزایی و هماهنگی است این تعاملات با دیگر مجموعه‌های علمی مانند انجمن‌های علمی صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این انتظار از انجمن‌های علمی می‌رفت که یک جایگاه، پایگاه و کلاس راهبردی برای تولید، توزیع، گفتمان فکری در قلمروهای مختلف داشته باشد.

وی بیان کرد: معقتدم اگر هم فکری، تعامل و هماهنگی میان بخش‌های ایجاد شود، کم کم موانع برداشته و آرام آرام شاهد تحول اساسی درحوزه ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه ساختارهایی جدید را ارائه کرده‌ایم و حتی دفتر اجتماعی و سیاسی را ناظر بر این مسائل تأسیس کرده‌ایم، اما جایی باید باشد که تولید فکر و پژوهش در آن صورت پذیرد.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: این مرکز در واقع گام نخست و الگوی اولیه برای تحقق ایده است و ما با وجود همه مشکلاتی که داریم با مجموعه همراه هستیم، البته بدیهی است که الگوی موجود باید بازآفرینی و بازبینی گردد.

وی بیان کرد: این مجموعه بدون تردید نیازمند یک سند جامع و نقشه راهی است که باید به عنوان یک چشم انداز آن را ترسیم کرد و حتی می‌توانید به عنوان یک برنامه پنج ساله مطالبی را ارائه کنید همانطور که از سال آینده همه بخش‌های حوزه باید برنامه پنج ساله خود را ارائه کنند که سال بعد و یا سال بعد از آن به کجا خواهند رسید.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgx39t.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما