سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46731
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

اخلاق علم را حفظ مي‌كند/لزوم عمل کردن به دستورات دینی

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت:‌ اخلاق علم را حفظ مي‌كند اگر فردي اخلاق نداشته باشد علم او هدر مي‌رودT طلبه‌اي كه ساليان فراوان درس خوانده با فرد تازه وارد در زمينه تحصيل بايد تفاوت داشته باشد.
اخلاق علم را حفظ مي‌كند/لزوم عمل کردن به دستورات دینی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه امام کاظم پردیسان با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از آموزه‌های قرآن اظهار کرد: شنیدن مطالب دو حالت داردT برخی در جلسه هستند ولی توجه و حضور قلب ندارند بنابراین آن طور که شایسته است از مطالب استفاده نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که سخنان را با گوش دل نمی‌شنوند کسانی هستند که خداوند دل‌های آنها را مهر کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شنیدن سخنان و عمل به آنها گفت: در بین انسان‌ها کسانی هستند که علاوه بر آنکه سخنان را می‌شنوند به آن عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد‌: علم بر این اساس است که انسان گوش دهد و سپس در مقام عمل برآید و پیاده کند، در قرآن تذکراتی برای کسانی ذکر شده که به سخنان توجه دارند تا از آموزه‌ها استفاده کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه انسان برای شنیدن آموزه‌ها باید در درجه نخست ایمان به خدا داشته باشد گفت:‌ انسان باید ایمان به خدا، پیامبر، معاد و قیامت داشته باشد. البته در مرحله دیگر عمل صالح نیز مهم است. ایمان در عمل صالح متبلور است و تا زمانی که عمل صالح وجود نداشته باشد. ایمان معنا ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر انسان ایمان و عمل صالح داشته باشد خداوند نیز بر همین اساس به آنها پاداش می‌دهد و خوشا به حال کسانی که اهل عمل و تقوا هستند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: سعی کنید در کنار درس خواندن تقوا به دست آورید و همه کارهای شما برای خدا باشد، اگر فردی 40 سال درس بخواند ولی اخلاق نداشته باشد علم او فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه اخلاق علم را حفظ می‌کند گفت:‌ اگر فردی اخلاق نداشته باشد، علم او هدر می‌رود و طلبه‌ای که سالیان فراوان درس خوانده با فرد تازه وارد در زمینه تحصیل باید تفاوت کند.

آیت‌الله علوی گرگانی به اهمیت احترام استاد اشاره کرد و افزود: باید احترام فردی که مطلب و آموزه‌ای را تعلیم می‌دهد حفظ شود چرا که استاد حق بزرگی بر گردن فرد دارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca60ny.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما