شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 46768
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن 68 کیلوگرم

تکواندوکار قم مسافر باکو شد

قم نيوز : قم نیوز: تکواندوکار ملی‌پوش استان قم با درخشش در آخرین پیکار انتخابی تیم ملی بزرگسالان برای اعزام به مسابقات تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد.
تکواندوکار قم مسافر باکو شد
به گزارش قم نیوز، در حالی که بازی‌های کشورهای اسلامی در رشته‌های مختلف ورزشی اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می‌شود، ورزش استان قم برای کسب سهمیه این بازی‌ها امید خود را به رشته‌های رزمی نظیر تکواندو و کاراته معطوف کرده است.

تنها امید تکواندو استان قم برای به دست آوردن مجوز حضور در ترکیب تیم اعزامی ایران به بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی، محمد صفایی یکی از بهترین‌های چند سال اخیر این رشته است که بعد از کسب موفقیت‌های متعدد در رده‌های سنی مختلف تکواندو کشور اکنون عضو تیم ملی برای حضور در این رویداد مهم سال 1396 شده است.

این تکواندوکار که زیر نظر روح‌الله رضاپور مربی شاخص تکواندو قم و مربی تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی 2015 راهی این انتخابی شده بود، در جدال با حریفان خود مبارزات قابل قبولی به نمایش گذاشت و سرانجام با کسب سمیه تیم ملی از میدان خارج شد.

صفایی بعد از درخشش در نخستین انتخابی تیم ملی تکواندو اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی، در کنار دیگر مدعیان راهی مرحله دوم این انتخابی شد و در شرایطی که 9 هوگوپوش با پایان این انتخابی از اردو حذف شدند، در کنار 15 تکواندوکار دیگر به اردوی نهایی رفت.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون تکواندو و کادر فنی تیم ملی، دومین مرحله مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی مردان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد و ملی‌پوش تکواندو قم در وزن 68 کیلوگرم با موفقیت به کار خود پایان داد.

در شرایطی که فریبرز عسکری مسوولیت سرمربیگری تیم ملی تکواندو اعزامی به بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی را بر عهده دارد، مهدی اسحاقی، جعفر خلیل‌زاده، محمد گودرزی، صادق دهقان، آریان محمدی، مهدی یوسفی، سیدحسین احسانی، محمد صفایی، احمد خسروفر، مهدی جلالی، مهدی قیاسی، علیرضا درویش‌پور، احمد محمدی، فرشاد قیاسی، حسین قربان‌زاده و آرش تفرشی‌دباغ در اردوی تیم ملی باقی ماندند.

محمد صفایی به عنوان تنها نماینده تکواندو استان قم در حالی مجوز حضور در اردوی آتی تیم ملی را به دست آورد که مسابقات تکواندو چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در روزهای 26 تا 28 اردیبهشت‌ ماه سال 1396 به میزبانی شهر باکو در آذربایجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaa0ny.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما