شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 46778
منبع : خبرگزاری فارس
اکران فیلم های نوروزی در قم

سینماهای قم شادی و لبخند نوروزی را به مردم هدیه می‌دهند

قم نيوز : قم نیوز: سه سینمای ونوس، تربیت» و آیه با اکران چهار فیلم طنز و کمدی و دو فیلم سیاسی اجتماعی و ارزشی میزبان مسافران و مردم قم در ایام نوروز است و لبخند را به کام مردم هدیه می‌کنند.
سینماهای قم شادی و لبخند نوروزی را به مردم هدیه می‌دهند

به گزارش قم نیوز، بوی نوروز که می‌آید همه شهرها به دنبال برنامه‌ای هستند تا از نظر تفریحی و گردشگری میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشند. در این راستا می‌توان به تلاش سینماها برای نمایش فیلم‌های جذاب اشاره کرد. قم که تا چندی پیش با دو سینمای ونوس و تربیت از بومیان و گردشگران پذیرایی می‌کرد، اکنون با پیوستن سینما آیه برای محک زدن ذائقه مردم، فیلم‌های جذابی را برای نمایش آماده کرده‌اند که برخی از این فیلم‌ها در حال حاضر روی پرده نقره‌ای سینماهای قم نقش بسته است.

فیلم‌های ماجرای نیم روزی، خوب بد جلف، سه بیگانه در سرزمین ناشناخته و گشت ارشاد2 به همراه دو انیمیشن نبرد خلیج‌فارس و مبارک در سه سینمای قم میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است که در این راستا لازم است معرفی اجمالی از فیلم‌ها داشته باشیم تا انتخاب آسان‌تر شود.

«ماجرای نیمروزی» فیلمی اجتماعی و کاری از محمدحسین مهدویان و نویسندگی محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال 1395 است.

این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. همچنین بهزاد جعفری طادی برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را در این فیلم به خود اختصاص داد.

بازیگران مطرحی مانند مهرداد صدیقیان، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی و مهدی پاک‌دل در فیلم ماجرای نیم روزی ایفای نقش می‌کنند.

از عوامل پشت‌صحنه فیلم «ماجرای نیمروزی» می‌توان به فیلم‌نامه‌نویس محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری هادی بهروز، طراح گریم محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس بهزاد جعفری، تدوین سجاد پهلوان‌زاده، صدابردار هادی ساعد محکم، صداگذار مهرشاد ملکوتی، جلوه‌های ویژه محسن روزبهانی و تهیه‌کننده سید محمود رضوی اشاره کرد.

داستان فیلم نیم روزی، ماجرایی سیاسی اجتماعی است که به صورت هنرمندانه ترورهای سال 1360 به دست گروه مجاهدین خلق را به تصویر می‌کشد.

با توجه به اینکه ذائقه مردم پیشتر نسبت به نمایش فیلم‌های طنز خوش بوده است می‌توان استقبال خاص مردم را از نمایش چنین فیلم‌هایی پس از تعطیلات نوروزی مشاهده کرد و در این راستا باید گفت که مذهبی بودن فضای شهر قم مانع از نمایش فیلم‌های طنز نمی‌شود به همین دلیل معمولاً بیشترین بازدید و رضایت از فیلم‌های طنز را در قم شاهد هستیم.

«سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» که با موضوع طنز تولید شده کاری از مهدی مظلومی و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی است. این فیلم روایتگر سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران شدند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبه‌رو می‌شوند که برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌ریزد.

 

 

در این فیلم هنرمندانی مانند امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، مجید صالحی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حمید لولایی، علی کاظمی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از عوامل اجرایی این فیلم می‌توان به مهدی مظلومی، امیر برادران، مدیر فیلم‌برداری فرشاد گل‌سفیدی، تدوین کاوه ایمانی، مدیر تولید مجتبی متولی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز سید علی هاشمی، طراح صحنه و لباس فرامرز بادرام پور، طراح گریم ایمان امیدواری، صدابردار امیر شاه وردی، عکاس احمدرضا شجاعی، منشی صحنه مهتاب شهرابی و مدیر تدارکات حمید پرهیز اشاره کرد.

فیلم طنز دیگری که تعطیلات نوروزی را به کام مردم شیرین‌تر می‌کند فیلم خوب بد جلف است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری محصول سال 1394 است.

 

 فیلم‌برداری این اثر در زمستان 1394 صورت گرفت و برای نخستین بار در بهمن 1395 در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

داستان این فیلم در ارتباط با یک کارگردان هنری سینما است که از طرف تهیه‌کننده‌اش مورد فشار قرار گرفته و از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند.

از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

در این فیلم کمدی هنرمندانی مانند حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاک‌دل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله، مهراب قاسم‌خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، مجید مظفری و رضا رویگری به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش فیلم سینمایی «گشت دو» نیز که به تازگی به جمع فیلم‌های مورد نظر برای اکران نوروزی در قم پیوسته است از فیلم‌های طنز اجتماعی به شمار می‌رود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

 

تولید و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «گشت دو» را حمید فرخ نژاد همراه با سعید سهیلی که کارگردانی این اثر را به عهده دارد، به صورت مشترک انجام دادند.

داستان این فیلم نیز که با مضمون طنز اجتماعی ساخته شده، روایت عباس و حسن است که پس از پنج سال از زندان آزاد شده و سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته است. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره دست به کارهایی بزنند ...

در این فیلم حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس‌الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمد کریم ولد خانی، شهرام احمد نیا و مهدی ماهانی به ایفای نقش پرداختند.

در کنار فیلم‌های نوروزی وجود یک انیمیشن جذابیت خاصی دارد که می‌تواند پاسخگوی مخاطبان از گروه‌های گوناگون سنی باشد. انیمیشن «مبارک» نخستین ساخته محمدرضا نجفی امامی به شمار می‌رود.

«مبارک» نخستین فیلم رئال انیمیشنی است که در ایران به تولید می‌رسد. در «مبارک» شخصیت‌های افسانه‌ای شاهنامه با استفاده از تکنیک‌های انیمیشنی جان گرفتند و با خلق داستانی ماجراجویانه، زمینه را برای شناخت بهتر مخاطبان از این شخصیت‌های اسطوره‌ای فراهم کردند. این فیلم محصولی از مؤسسه فرهنگی سیما پردازان ستایش است. انیمیشن رئال «مبارک» در بخش فیلم‌های اول (نگاه نو) سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

داستان این فیلم جریان دختری است به نام گل پری با بازی‌ الناز شاکردوست که درگیر ماجرای عروسک‌ها می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند.

از عوامل این فیلم می‌توان به کارگردان محمدرضا نجفی امامی، تهیه کنندگان علی نجفی امامی و علی پایاب، نویسنده بهروز واثقی، مدیر فیلمبرداری علیرضا برازنده، تدوین سپیده عبدالوهاب، طراح صحنه و لباس اصغر نژاد ایمانی، مدیر صدای بازیگران محمد رضا علیمردانی، طراح و چهره پرداز علیرضا خورشید، صدابردار حمید اسلامی و طراح کاراکتر حامد کمالی اشاره کرد.

سینماهای قم با نمایش فیلم‌های طنز و کمدی شادی و خنده را به مردم هدیه می‌کنند و با اکران این فیلم‌ها در تلاش هستند لحظاتی بس خوش را برای مردم فراهم کرده تا بتوانند سالی نیکو را در کنار خانواده سپری کنند.

 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcbwzba.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما