يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46794
منبع : خبرگزاری فارس
معاون مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي قم مطرح كرد

فراهم‌سازي تميهدات لازم براي تردد اورژانس در طرح امنيتي خيابان ارم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي قم گفت: لازم است تمهيدات لازم براي تردد فوريت‌هاي پزشكي در طرح امنيتي خيابان ارم محدوده ابتداي خيابان شبستان تا پيش از تقاطع چهارمردان فراهم شود.
فراهم‌سازي تميهدات لازم براي تردد اورژانس در طرح امنيتي خيابان ارم
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ممنوعیت ایجاد شده به دلیل طرح امنیتی واقع در خیابان ارم محدوده ابتدای خیابان شبستان تا پیش از تقاطع چهارمردان اظهار کرد: این امر در حالی صورت گرفته که برنامه‌ریزی برای حضور دستگاه‌های امدادی به ویژه ایامی که مسافر و زائر فراوانی داریم صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکثر جمعیت زائران در  این بخش حضور دارند در هنگام تماس و اعزام اورژانس در این محدوده در زمینه تردد با مشکل مواجه هستیم در حالی که نباید برای تردد آمبولانس ممنوعیت و محدودیت وجود داشته باشد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان اینکه اورژانس به جز رسیدگی به مریض و بیمار کاری دیگر ندارد گفت: باید مشکل اینجاست که برای ورود آمبولانس تدبیری اندیشیده نشده و حل این مشکل به تدبیر و بررسی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه‌های مرتبط با نوروز بیان شده چرا که زائران فراوانی در این منطقه هستند و این محدوده به درمانگاه حرم می‌رسد که دارای مریض بدحال هستند بنا بر این هیچ ممنوعیتی برای تردد آمبولانس اورژانس در این بخش نباید وجود داشته باشد.

فراهانی ادامه داد: باید در نظر داشت در این بخش ممنوعیت مطلق عبور آمبولانس ایجاد نشده ولی هماهنگی‌های لازم برای تردد زمان را تلف می‌کند و نارضایتی در این ایام برای زائران به همراه دارد.

وی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای تردد آمبولانس فراهم شود گفت: زمانی که مریض بد حال وجود دارد سرعت در انتقال وی بسیار مهم است بنابراین هماهنگی زمان را هدر می‌دهد یا به عنوان مثال برای بنده ممنوعیت ورود همراه بیسیم را مطرح کردند در صورتی که وسیله ارتباطی است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم یادآور شد: هر پیشنهادی برای حل این مشکل باشد آمادگی وجود دارد البته پیشنهادی به مسؤولان حرم ارائه شده تا فضایی در طرح جامع توسعه حرم در نظر بگیرند که اورژانس در آن مستقر شود.

وی عنوان کرد: با توجه به خیل عظیم زائران حرم حضرت معصومه(س) و مسائل و محدودیت‌ها به استقرار اکیپ اورژانس 115 و آتش‌نشانی در داخل طرح توسعه نیاز است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjxaex.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما