جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46985
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حل مشکلات اقتصادی در گرو تلاش مدیران جهادی و انقلابی است/مردم حضور جدی عرصه انتخابات داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در طول 38 سال گشذته نظام اسلامی خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف انجام داده است ولی در ارتباط با مسئله اقتصاد باید مدیران جهادی و انقلابی پای کار بیایند و از مدیرانی استفاده شود که بتوانند از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنند.
حل مشکلات اقتصادی در گرو تلاش مدیران جهادی و انقلابی است/مردم حضور جدی عرصه انتخابات داشته باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر بدانند قبل از اینکه در جامعه تاثیرگذار باشند، عمل به این فریضه برای خود ایشان تاثیرات بسیار ارزنده‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه سلامتی دنیوی و اخروی آمران به معروف و ناهیان از منکر تضمین شده است، گفت: وقتی که انسان امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، به پاکسازی فضای زندگی انسان می‌انجامد و در جامعه‌ای که امر به معروف صورت گیرد، آسیب و مشکلی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه قم با انتقاد از وضعیت کنونی جامعه اضافه کرد: اگر همه مردم همت کنند و با یک زبان امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، شرایط جامعه عوض می‌شود. انقلاب ما اقتضائات دیگری دارد و آنچه که ما می‌بینیم خلاف انتظار از یک جامعه دینی و اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز 12 فروردین خداوند متعال فرصتی به ملت ایران عنایت کرد، افزود: در روز 12 فروردین سال 58 مردم به نظام اسلامی رای دادند و 38 سال است که با سربلندی و افتخار نظامی به نام جمهوری اسلامی در این کشور استقرار یافته که در برابر چالش‌های دشمنان ایستادگی کرده است. آمریکایی‌ها از یک سو پیام نوروزی می‌فرستند و از سوی دیگر قطعنامه علیه ما صادر می‌کنند و در کنگره آمریکا روزی نیست که علیه ایران سخنرانی نکنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روز 13 فروردین به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است و در آموزه‌های دینی نسبت به حفظ طبیعت تاکید شده است، گفت: کسانی که در این روز به دامن طبیعت می‌روند، در نگهداری نعمت‌های الهی بکوشند، درختان را قطع نکنند و به محیط زیست آسیب نرسانند.

وی با اشاره به اینکه رهبر عزیز و فرزانه انقلاب در ادامه شعارهای سال، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند، یادآور شد: مردم ما نسبت به مسائل دینی و ارزش‌های انقلابی در سال گذشته سنگ تمام گذاشتند. مردم در اعتکاف‌ها، مراسم‌های مذهبی، محرم، صفر و ایام فاطمیه حضوری پررنگ و چشمگیر داشتند که مایه افتخار همه ما بود و نسل جوان در حفظ ارزش‌های انقلاب، راهپیمایی 22 بهمن، راهپیمایی روز جهانی قدس و 9 دی حضوری آگاهانه داشتند و این همه حضور، دنیا را به تعجب وا داشت.

امام جمعه قم یادآور شد: وقتی سردمداران آمریکا سخنی گفتند، مردم عکس العمل قاطعی نشان دادند و با حضور چشمگیر خود سیلی محکمی به استکبار جهانی زدند.

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبری فرمودند عمده نقاط ضعف در مسائل اقتصادی بوده است، گفت: در طول 38 سال گذشته نظام اسلامی خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف انجام داده است ولی در ارتباط با مسئله اقتصاد باید مدیران جهادی و انقلابی پای کار بیایند و از مدیرانی استفاده شود که بتوانند از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنند.

حسینی بوشهری افزود: ما از نظر منابع انسانی، سرمایه‌ها، فناوری و استعدادهای نسل جوان بسیار غنی هستیم و باید از سرمایه‌های خدادادی به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید قوای مجریه، قضاییه و مقننه دست به دست هم داده و زمینه سازی لازم برای تقویت تولید داخلی صورت گیرد و مجریان انقلابی به کار گرفته شوند تا مشکلات اقتصاد کشور که رهبری نسبت به آن دغدغه دارند برطرف شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید به مردم میدان داده شده و اصل 44 قانون اساسی زمینه این امر را فراهم می‌کند، اضافه کرد: باید بروکراسی‌های خشک اداری برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: انتخابات موجب عزت و اقتدار ملی است. رئیس جمهور اختیارات گسترده‌ای دارد و مردم باید با تیزبینی و درایت به گونه‌ای عمل کنند که در طراز انقلاب اسلامی باشد و عمران و آبادانی شهرها به دست شوراها و شهرداری‌ها است و از این نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم باید حضور جدی در صحنه انتخابات داشته باشند و کسانی که لیاقت دارند خود را عرضه کنند و از تخریب پرهیز شود گفت: باید از دخالت بیگانگان در انتخابات جلوگیری شود، چرا که بیگانگان دلسوز مردم ما نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سران کشورهای عربی در اردن جلسه‌ای تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: در بیانیه پایانی که یقین تنظیم کننده آن آمریکا و صهیونیست‌ها هستند گویا کشورهای عربی هیچ نقشی در تنظیم آن نداشته‌اند؛ مردم این کشورها روزی بیدار خواهند شد و سرنوشت اینها مشخص خواهد شد.

امام جمعه قم در پایان از دست اندرکاران خدمت رسانی به مردم در ایام تعطیلات نوروزی اعم از ستاد تسهیلات، پلیس، هلال احمر، اورژانس و... تشکر کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbs9ba.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما