> سران آمریکا در منجلاب گام گذاشتندپرهیز از ایجاد دوقطبی در انتخابات | قم نیوز
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47120
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح کرد

سران آمریکا در منجلاب گام گذاشتند/پرهیز از ایجاد دوقطبی در انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم خطاب به سران آمریکا گفت: در شعارهای انتخاباتی خود دروغ می‌گفتید که می‌خواهید آمریکا را از این مهلکه‌ها نجات دهید در حالی که در همان منجلاب و باتلاق گذشتگان خود فرو می‌روید. آمریکایی‌ها بدانند جبهه مقاومت اسلامی به فضل الهی در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرده و با این اقدامات به نتایجی که می‌خواهند نخواهند رسید.
سران آمریکا در منجلاب گام گذاشتند/پرهیز از ایجاد دوقطبی در انتخابات
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین انواع تواضع، تواضع حاکمان و صاحبان علم و قدرت در برابر جامعه است، بیان کرد: هرگز نباید علم، ثروت و قدرت مایه فخر و غرور شود.

وی با اشاره به اینکه تواضع یکی از اصول اخلاقی در حوزه روابط فردی است، گفت: همچنین تواضع یک شاخص و قانون اجتماعی بوده و جامعه را سعادتمند کرده و قانون حکومت و سیاستمداری است.

امام جمعه قم فرا رسیدن ماه رجب را گرامی داشت و افزود: این ماه آغاز یک دوره سلوک الی الله است و اولیای الهی و صاحبان اخلاق و معنا آغاز ماه رجب را به گونه‌ای دیگر درک می‌کردند چرا که ماه رجب از باطن غیبی و ملکوتی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هنر در منطق فکری و اخلاقی اسلام جایگاه رفیعی دارد بیان کرد: هنرهای مشروع، قدسی و آیینی انسان را در مسیر سعادت هدایت می‌کند و هنر متعهد باید در خدمت انسانیت، ارزش‌های الهی، اسلامی و ارزش‌های متعالی انقلاب قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه بخشی از دستاوردهای انقلاب با هنر به دنیا عرضه می‌شود، افزود: از هنرمندان می‌خواهیم که تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند.

وی به فرارسیدن روز فناوری هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: جوانان ما با تلاش خود به فناوری پیچیده این عصر دست یافتند و امروز نیز تاکید می‌کنیم که برجام را باید دقیق زیرنظر داشته و مراقب نقض عهدها باشند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید در برابر عربده مستکبران قاطعانه ایستادگی کرد، افزود: باید این فناوری برای اهداف صلح دوستانه حفظ کرده و در برابر زورگویان نباید ذره ای به خود هراس راه دهیم.

وی به شرایط منطقه اشاره کرد و یادآور شد: جبهه مقاومت به فضل الهی در حال پیشرفت است و در کنار این پیشرفت شاهد قساوت‌های بسیار آزاردهنده هستیم. بیش از یک سال مردم مظلوم یمن اینگونه مورد تهاجم قرار گرفته و زیرساخت‌های اقتصادی این کشور نابود شده و چنین شرایطی برای وجدان بشریت قابل تحمل نیست.

اعرافی به اوضاع سوریه و دیگر مناطق اشاره کرد و افزود: شب گذشته بر خلاف منطق حقوق بین الملل آمریکا دخالت بیجای دیگری انجام داد و رئیس جمهور جدید وارد صحنه‌ و مسیری می‌شود که پیشینیان آن رفتند و سرشان به سنگ خورد. حمله غیرقانونی آنها که مخالف حقوق بین الملل نیست، در مسیر تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است.

وی تاکید کرد: در شعارهای انتخاباتی خود دروغ می‌گفتید که می‌خواهید آمریکا را از این مهلکه‌ها نجات دهید در حالی که در همان منجلاب و باتلاق گذشتگان خود فرو می‌روید. آمریکایی‌ها بدانند جبهه مقاومت اسلامی به فضل الهی در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرده و با این اقدامات به نتایجی که می‌خواهند نخواهند رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه با تقدیر از زحمات کسانی که در مسیر خدمت به احیای سنت حسنه اعتکاف تلاش می‌کنند، گفت: اینکه غریب به یک میلیون جوان اعم از دختر و پسر و زن و مرد در 5 هزار مسجد روزهایی را به اردوی معنوی رفته و جان خود را با اعتکاف می شویند از جلوه‌های زیبای عبادت در کشور است و این تجربه در همه شهرها و روستاها منعکس شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف باید خالصانه بوده و الگوی سازندگی روح و معنویت باشد، افزود: اعتکاف باید مردمی بوده و جوانان عهده دار آن باشند. اعتکاف عزلت کوتاه برای خدمت بلند مدت است و امیدواریم که شاهد اعتکاف آسمانی و نورانی باشیم.

اعرافی با اشاره به برگزاری انتخابات و نقش آن در مردم سالاری دینی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات که مورد تاکید رهبری است موجب اقتدار نظام اسلامی در بحران کنونی منطقه و جهان می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون گرایی و اخلاق مداری مبنای انتخابات در کشور اسلامی است، یادآور شد: همه مراحل انتخابات باید مورد احترام قرار گیرد و شورای نگهبان، هیأت‌های نظارت و اجرایی مورد احترام قرار گرفته و کسی نباید به ارکان انتخابات کشور تعرض کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در انتخابات باید نزد خداوند متعال پاسخگو باشیم، یادآور شد: ملاک روحیه انقلابی داشتن، ایستادگی در برابر مستکبران و خدمت به مردم است و در انتخاب خود باید به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه الهی روسفید باشیم.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی شدن و نزاع به سود کسی نیست، گفت: کسانی که در سال 88 انتخابات را به نزاع تبدیل کردند به خودشان و کشور خیانت کردند و باید مراقب باشیم در چنین فضایی قرار نگیریم.

اعرافی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: اقتصاد که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند نظریه علمی بسیار سنجیده است و شاخص‌های گوناگونی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخن یکی از کارشناسان رسانه ملی مبنی بر اینکه مرجعیت در بانکداری نظر ندهد، تصریح کرد: مراجع و بزرگان ما وقتی وارد فتاوا می‌شوند موضوعات را با دقت مطالعه می‌کنند و فقه مترقی ما ناظر به مسائل نوپدید است و حق شرعی و قانونی آنها این است که در این مسائل نظر بدهند. کسی که اینگونه حرف بزند نه از اقتصاد و نه از فقه اسلامی آگاهی دارد و این کار سخیف بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdzf0o.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما