دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47352
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خبر داد

برگزاری همایش «سهم من در امنیت و آرامش» با حضور 200 شخصیت / اشتری به قم سفر می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی استان قم از برگزاری نخستین همایش «سهم من در امنیت و آرامش» با حضور 200 نفر از شخصیت‌های ملی و استانی از جمله سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
برگزاری همایش «سهم من در امنیت و آرامش» با حضور 200 شخصیت / اشتری به قم سفر می‌کند
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه نخستین همایش «سهم من در امنیت و آرامش» در سال گذشته برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: این همایش با حضور بیش از 200 نفر از شخصیت‌های استانی و ملی و با مشارکت دانشگاه آزاد، پلیس و استانداری برگزار می‌شود.

وی از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش «سهم من در امنیت و آرامش» یاد کرد و افزود: 80 مورد از مقالات قابل بررسی بوده و 30 مورد حائز رتبه شده که پنج مورد از آنها در روز همایش ارائه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تقدیر از سازمان‌هایی که در راستای تامین امنیت و آرامش با پلیس مشارکت دارند، تصریح کرد: گفتمان‌سازی برای سهم‌پذیری سازمان‌ها در امنیت، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به نشان‌گاه‌های آسیب‌پذیر، توسعه سامانه‌های امنیت هوشمند، تبیین نظام‌واره آسیب‌های اجتماعی و بکارگیری استعدادهای مردم نهاد برای تامین امنیت از اهداف اصلی این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» به دنبال این هستیم تا بتوانیم دستگاه‌های مختلف دولتی و مردم نهاد را در تامین امنیت مشارکت داده و احساس تامین امنیت را به بخش‌های مختلف توسعه دهیم چرا که امنیت یک موضوع عمومی بوده و فراگیرشدن آن نیازمند مشارکت است.

مجتبایی با بیان اینکه پلیس به دنبال استفاده همه جانبه از ظرفیت‌هاست، گفت: امنیت و سرمایه اجتماعی، نقش سازمان‌ها در پیشگیری آسیب‌ها و پیامدهای امنیتی بحران در قم به عنوان سه اولویت مهم در مقالات همایش مذکور مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی پنجشنبه در سفر یک روزه خود به استان قم علاوه بر شرکت در همایش «سهم من در امنیت و آرامش»  در شورای اداری استان نیز حضور خواهد یافت و شاید با برخی از مراجع تقلید دیدار کند.

مجتبایی از حضور روسای ادارات و اتحادیه‌های صنفی در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» یاد کرد و ادامه داد: این همایش صبح پنجشنبه 31 فروردین‌ماه در سالن همایش‌های شهرداری با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری این همایش استان‌های دیگر کشور نیز به دنبال الگوبرداری از این اقدام فرهنگی خواهند بود، مطرح کرد: علاوه بر تجلیل از صاحبان مقالات و دستگاه‌های برتر، از نظام‌واره مسائل و آسیب‌های اجتماعی که با محوریت نقش دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین امنیت تدوین شده رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد باید در راستای امنیت شهر مشارکت کنند، یادآور شد: در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» به دنبال پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم چرا که دستگاه‌های انتظامی و قضایی نمی‌تواند همانند دیگر مجموعه‌ها در این زمینه موثر باشند.

وی اظهار کرد: هفت اولویت سرقت، مواد مخدر، تصادفات، جرائم رایانه‌ای، قاچاق کالا، مفاسد اجتماعی و حاشیه‌نشینی در نظام‌واره آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است که دبیرخانه این همایش در طول سال به صورت مستمر و فعال نقش دستگاه‌ها را با محوریت این نظام‌واره دنبال می‌کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaueny.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما