سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 47361
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله سبحاني مطرح كرد

اصلاح شيوه ثبت‌نام انتخابات رياست جمهوري

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: شيوه ثبت‌نام كنوني انتخابات رياست جمهوري براي جامعه اسلامي مناسب نيست بنابراين بايد براي اصلاح آن چاره‌انديشي صورت گيرد.
اصلاح شيوه ثبت‌نام انتخابات رياست جمهوري
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی دیشب در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شرایط ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این شرایط برای جامعه اسلامی مناسب نیست بنابراین باید برای اصلاح آن چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان راه‌های مختلف را امتحان کردند تا نظام اسلامی را با شکست مواجه کنند که از جمله آنها جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود نباید اجازه داد شیوه ثبت‌نام نامزدهای انتخابات سبب سوء استفاده و  تمسخر دشمنان شود.

این مرجع تقلید با اشاره به شیوه کنونی ثبت‌نام ریاست جمهوری گفت: این شیوه از نظر اخلاقی به نظام ضربه می‌زند که نشان دهنده خلأ قانونی در کشور در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: قانون ثبت‌نام و انتخابات ریاست جمهوری در سال 58 تدوین شده اگر از نظر وزارت کشور قانونی در زمینه شیوه ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در دسترس نیست حداقل بندهای این قانون را در دستور کار قرار دهد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت پارلمانی حل بسیاری از مشکلات را به همراه دارد نباید اجازه داد انتخابات ریاست جمهوری دشمنی و ناراحتی در کشور را ایجاد کند.

وی با اشاره به امنیت کنونی کشور گفت: باید قدردان این نعمت باشیم زیرا نظام با استقلال توانسته امنیت خود را تضمین کند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر بر کسب رضایت  عمومی تأکید کردند و فرمودند برای انجام عمل خود مصلحت مردم را در نظر بگیر اکنون نیز نظام اسلامی بر پایه مردم با قدرت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از تهدیدات امروز جامعه است گفت: دشمن در این فضا به ارائه برنامه برای نسل جوان می‌پردازد که باید برای این امر  چاره‌اندیشی شود برنامه‌های مناسب و پاک در اختیار جوانان قرار گیرد تا توطئه دشمنان خنثی شود.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: مشکلات معیشت و اقتصاد ریشه بسیاری از مسائل موجود در کشور است در این زمینه باید به اشتغال‌زایی برای جوانان پرداخت زیرا مشکلات خانوادگی از این امر ناشی می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca6eny.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما