سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47379
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک با آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح شد

ضرورت تخصیص حق آبه زیست محیطی برای دریاچه نمک

قم نيوز : قم نیوز: مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری بر ضرورت تخصیص فوری حق آبه زیست محیطی برای دریاچه نمک تاکید کردند.
ضرورت تخصیص حق آبه زیست محیطی برای دریاچه نمک
به گزارش قم نیوز، مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار ظهر امروز با آیت‌الله حسینی بوشهری در محل ساختمان جامعه مدرسین دیدار کردند.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ابتدای این دیدار با اشاره به منشا گرد و غبار در استان اظهار کرد: منشا این گرد و غبار محلی است، سمت شرق استان قم خالی از سکنه و پوشش گیاهی شده و از سال 61 میزان گرد و غبار در استان قم تاکنون افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به دستور استاندار قم و پس از بازدید مدیران ارشد کشور قرار شد که یک همایشی در خصوص گرد و غبار در استان قم برگزار شود تا تصمیم بگیریم که برای آینده چه کاری انجام بدهیم، این همایش 6 و هفت اردیبهشت در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

سید رحمان دانیالی مدیرکل محیط زیست استان قم در ادامه این جلسه گفت: حوزه آبریزی دریاچه نمک در هشت استان قرار دارد و 60 سد بر روی منابع تامین آب این دریاچه ساخته شده است، 25 درصد جمعیت کشور در حوزه آبریزی دریاچه نمک زندگی می‌کنند.

وی افزود: حق آبه زیست محیطی دریاچه نمک هنوز تخصیص داده نشده، این در حالی است که بحران این دریاچه نسبت به دریاچه ارومیه خیلی فجیع تر است و باید حق آبه زیست محیطی دریاچه نمک به هر نحوی تخصیص داده شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز در این دیدار با اشاره با اشاره به بحران گرد و غبار در استان قم اظهار کرد: این بحران از گذشته شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، برگزاری همایش در این خصوص کار مهمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منتظر اقدامات مدیران در خصوص بحران گرد و غبار در استان قم هستیم و باید همه ابعاد این مساله بیان شود، نهضت سدسازی در گذشته در کشور شروع شد، ولی به تبعات منفی ساخت سدها بر روی رودخانه‌ها توجه نداشتیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhtex.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما