سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47380
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

باید در خصوص سدسازی در کشور بازنگری شود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: باید در خصوص سدسازی در کشور بازنگری شود، گرچه که ساخت سد برای برخی از مناطق اثرات مثبت داشته، ولی این کار برای مناطقی دیگر تبعات منفی داشته است.
باید در خصوص سدسازی در کشور بازنگری شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار که در محل ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به بحران گرد و غبار در استان قم اظهار کرد: این بحران از گذشته شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، برگزاری همایش در این خصوص کار مهمی است.

وی ادامه داد: انجام اقدامات در خصوص بحران گرد و غبار در کشور کمی دیر شروع شد، اکنون خطر این بحران برای همه ملموس شده است، گرد و غبار گاهی یک استان را روزها به تعطیلی می‌کشاند. 

امام جمعه قم افزود: منتظر اقدامات مدیران در خصوص بحران گرد و غبار در استان قم هستیم و باید همه ابعاد این مساله بیان شود، نهضت سدسازی در گذشته در کشور شروع شد، ولی به تبعات منفی ساخت سدها بر روی رودخانه‌ها توجه نداشتیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تبعات سدسازی در کشور اظهار کرد: باید در خصوص این کار بازنگری شود، گرچه که ساخت سد برای برخی از مناطق اثرات مثبت داشته، ولی این کار برای مناطقی دیگر تبعات منفی داشته است.

وی ادامه داد: ما در زمینه بحران گرد و غبار دغدغه داریم و در این خصوص کوتاهی نمی‌کنیم، مراجع عظام تقلید هم قطعا این دغدغه را دارند و باید مسائل مربوط به بحران گرد و غبار هم به مراجع عظام تقلید انتقال داده شود.

امام جمعه قم افزود: امیدوارم که همایش خوبی در خصوص دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در شهر قم برگزار و نتایج این همایش باید اطلاع رسانی شود، باید همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار یک دبیرخانه دائمی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روایات زیادی از ائمه معصومین(ع) در خصوص شهر قم به دست ما رسیده است، مهاجرت مردم از شهرهای دیگر به قم زیاد است، باید مدیران همت کنند تا شرایط زندگی مردم قم بهتر شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbgfba.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما