چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 47403
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد

لزوم نگاه ویژه آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت حوزه

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید نسبت به استفاده از ظرفیت حوزه نگاه ویژه داشته باشند، گفت: فهم طلاب از وضعیت کنونی خانواده‌ها و اخبار جامعه مطلوب است به همین علت حوزه باید بتواند مدعی باشد که می‌تواند در مدارس نقش‌های مهمی را ایفا کند.
لزوم نگاه ویژه آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت حوزه
به گزارش قم نیوز، فریبا علاسوند پیش از ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، از رواج پدیده خرید و فروش فرزندان یاد کرد و افزود: دختران فراری که آمار آنها نیز قابل توجه است با ارتباط با گروه‌های فساد فرزندان بدون سرپرست خود را به کشورهای دیگر می‌فرستند که این فرزندان می‌توانند پیامدهای مضر بسیاری در آینده برای نظام اسلامی به دنبال داشته باشند.

وی با بیان اینکه با فعالیت مردان و زنان در فضای مجازی پدیده خیانت خانواده‌ها به یکدیگر دارای سیری صعودی بوده است، اضافه کرد: آسیب‌ها با توجه به سرعت تحول جوامع پیچیدگی‌های بسیاری دارد به همین علت باید آگاهی خود را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از هنجارها مورد تایید دین است حوزه نمی‌تواند نسبت به کاهش هنجارها و افزایش ناهنجاری‌ها بی‌توجه باشد هر چند در طول تاریخ به این مباحث توجه داشته اما این از رسالت‌های جدی حوزه است که گسترش فعالیت‌های تبلیغی را در راستای کاهش آسیب‌ها مورد توجه قرار دهد.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: سال گذشته حوزه علمیه تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نوشته است اما این مجموعه دارای رسالت‌های مستقیم است و باید با استفاده از ظرفیت طلاب به صورت مستقیم در راستای کاهش آسیب‌ها تلاش کند.

علاسوند با اشاره به اینکه طی دولت گذشته هشت ساعت آموزش دانش خانواده برای نیروهای ادارات دولتی به تصویب رسیده است، مطرح کرد: بسیاری از افراد در بدنه اجرایی نسبت به این مصوبه آگاه نیستند در حالی که حوزه علمیه می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و روحانیون خود را برای انجام فعالیت‌های تبلیغی به ادارات وارد کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران با حوزه‌های برادران می‌توانند تفاهم‌نامه‌های مطلوبی در راستای برنامه‌های مشترک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد: حرکت‌های منسجم و برنامه‌ریزی شده می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: معاونت آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور با تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی موظف شده که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کند به همین علت 75 هزار پرونده طلاق مورد بررسی قرار داد که بر اساس این بررسی‌ها نبود رفتار گفت‌و گو محور، نداشتن مهارت‌های زندگی و بی‌توجهی نسبت به آموزش‌های ازدواج علت‌های اصلی طلاق بوده است که با برگزاری دوره‌های آموزشی آمار این 75 هزار پرونده از 17 تا 30 درصد کاهش یافته است.

علاسوند با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید نسبت به استفاده از ظرفیت حوزه نگاه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: فهم طلاب از وضعیت کنونی خانواده‌ها و اخبار جامعه مطلوب است به همین علت حوزه باید بتواند مدعی باشد که می‌تواند در مدارس نقش‌های مهمی را ایفا کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: نسبت به سند تحول آموزش و پرورش خوش‌بین نیستم چرا که بر اساس اصلاحات مورد نیاز تدوین نشده به همین علت می‌توانیم از آموزش و پرورش مطالبه کرده که این مجموعه باید رفتار خود را نسبت به دروس دینی مدارس تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران باید منابع انسانی تربیت شده را در عرصه‌های آموزشی کشور مورد استفاده قرار دهند، تصریح کرد: حضور در دوره‌های آموزشی تخصصی برای تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی در میان خانواده‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه طلاب قرار گیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxknk.23nqvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما