پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 47421
منبع : خبرگزاری فارس

خاطرات تلخ سپاهان از بازي در قم / فروزان: مردم قم را خوشحال مي‌كنيم

قم نيوز : قم نیوز: تيم فوتبال صباي قم با انگيزه تحميل سومين شكست متوالي به سپاهان اصفهان امروز در چارچوب ديداري از هفته بيست و هشتم ليگ برتر مقابل اين تيم صف‌آرايي مي‌كند.
خاطرات تلخ سپاهان از بازي در قم / فروزان: مردم قم را خوشحال مي‌كنيم
به گزارش قم نیوز، بیست و هشتمین هفته رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز پنجشنبه 31 فروردین ماه با انجام هفت بازی حساس و سرنوشت‌ساز در شهرهای تبریز، اصفهان، اهواز، تهران، قم و مشهد پیگیری می‌شود و دو بازی برای قمی‌های علاقمند به فوتبال از حساسیت بالایی برخوردار است.

 

* قاضی فینال المپیک و ملت‌های آسیا داور بازی صبا و سپاهان

عصر امروز و از ساعت 17:45 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام قم به قضاوت داور دیدار فینال بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل و فینال جام ملت‌های 2015 آسیا یعنی علیرضا فغانی، تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

شاگردان زلاتکو کرانچار در تیم فوتبال سپاهان در شرایطی برابر صبای قم قرار می‌گیرند که در دو فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام قم به صبا باخته‌اند و شرایط صبا در جدول به شکلی است که شاگردان مرفاوی برای تحمیل سومین باخت متوالی به سپاهان برابر این تیم به میدان می‌روند.

این در حالی است که تیم صبای قم در حال حاضر با کسب 25 امتیاز رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده است و به دست آوردن امتیاز در این مسابقه حساس خانگی برای نماینده فوتبال قم از اهمیت بالایی برخوردار است، دیداری که چهاردهمین میزبانی صبا در این فصل به شمار می‌رود.

 

* اهمیت نتیجه پیکان و سیاه‌جامگان برای صبا و قمی‌ها

امروز علاوه بر اینکه نتیجه دیدار صبای قم و سپاهان اصفهان برای قمی‌های علاقمند به فوتبال اهمیت زیادی دارد، نتیجه یکی دیگر از مسابقات همزمان هفته بیست و هشتم بین سیاه‌جامگان خراسان و پیکان تهران در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد مقدس نیز فوق‌العاده حائز اهمیت است.

صبای قم چنانچه موفق به کسب سومین برد متوالی در دیدارهای خانگی مقابل سپاهان اصفهان شود و در دیگر مسابقه تیم پیکان تهران میزبان خود تیم سیاه‌جامگان خراسان را متوقف کند، صبای قم 28 امتیاز می‌شود و بدین‌ترتیب شاگردان عبدالصمد مرفاوی از منطقه خطر جدول جدا می‌شوند.

 

* سپاهان و 2 مدعی دیگر به دنبال سهمیه آسیا

البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که رقبای امروز صبای قم و سیاه‌جامگان خراسان نگاهی جدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا دارند زیرا سپاهان با کسب 39 امتیاز و پیکان تهران با 35 امتیاز در میانه جدول و امیدوار به کسب رتبه چهارم لیگ شانزدهم هستند.

در صورتی که تیم تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از سه تیم بالای جدول رده‌بندی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران موفق به کسب مقام قهرمانی جام حذفی شود، آن وقت تیم چهارم لیگ شانزدهم از بین مدعیانی نظیر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران به عنوان نماینده چهارم ایران شانس حضور در پلی‌آف فصل 2018 مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

 

* خاطرات تلخ سپاهان از لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم در قم

اما امروز سپاهانی‌ها مقابل صبای قم روز سخت و طاقت‌فرسایی پیش‌رو دارند زیرا بازی در قم در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم برای آنها مقابل صبای قم با شکست همراه بوده است، ضمن اینکه سپاهانی‌ها در دیدارهای خانگی دو فصل اخیر نیز موفق به شکست صبای قم نشده‌اند و به تساوی رضایت داده‌اند.

پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در نیم‌فصل دوم لیگ چهاردهم با هدایت حسین فرکی در قم حضور یافت و با گل‌هایی که ایوب کلانتری و جلال‌الدین علی‌محمدی به ثمر رساندند با دو گل مقابل صبا با هدایت مهدی تارتار شکست خورد.

اصفهانی‌ها در نیم‌فصل نخست بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز در ورزشگاه یادگار امام قم یک روز تلخ را تجربه کردند و با گلی که از جلال‌الدین علی‌محمدی پذیرفتند، با نتیجه یک بر یک به شاگردان علی دایی در تیم صبای قم باختند و حالا با زلاتکو کرانچار کروات برابر تیم صبا با سرمربیگری عبدالصمد مرفاوی قرار می‌گیرند.

 

* بازگشت صبایی‌های سابق به قم

نکته جالب در بازی امروز صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از هفته سیزدهم نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ شانزدهم، بازگشت دو بازیکن سابق صبا به قم در ترکیب تیم سپاهان است، بازیکنانی که با پیراهن صبای قم بارها موفق به گلزنی شده‌اند و از مهره‌های شاخص این تیم بوده‌اند.

این دو بازیکن جلال‌الدین علی‌محمدی و فرید بهزادی کریمی هستند که در نقل و انتقالات شانزدهمین دوره لیگ برتر از صبای قم راهی فولاد مبارکه سپاهان شدند و حالا با پیراهن این تیم در مقابل صبا قرار می‌گیرند و صبایی‌ها قطعا باید یارگیری جدی و سخت‌گیرانه‌ای برای مهار این دو بازیکن سرعتی و تکنیکی داشته باشند.

 

* جهان‌بخش: صبا در لیگ می‌ماند / با حمایت تماشاگران سپاهان را می‌بریم

دومین گلزن برتر صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آمادگی مطلوب خود و سایر بازیکنان تیمش برای مصاف خانگی عصر امروز با سپاهان اصفهان خبر داد و گفت: بعد از دو بازی بسیار خوب که در مقابل تراکتورسازی تبریز و استقلال انجام دادیم، الان هم آماده ارائه یک بازی تاکتیکی و هجومی در مقابل تیم سپاهان و کسب سه امتیاز این دیدار هستیم.

امید جهان‌بخش ادامه داد: تیم ما هر هفته بهتر از قبل در مقابل حریفان بازی کرده و شما این پیشرفت را در نوع بازی صبا برابر تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران به خوبی دیدید، البته ما در مقابل استقلال به خاطر اتفاقات بازی کاملا بدشانس بودیم که موفق به کسب امتیاز نشدیم.

مهاجم تیم فوتبال صبای قم اضافه کرد: در هر حال الان وضعیت به شکلی است که باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا با ارائه بهترین بازی خود در مقابل تیم سپاهان و همچنین دو حریف آینده، امتیازات لازم را برای حفظ تیم صبای قم در لیگ برتر به دست بیاوریم.

 

* پیروزی‌های صبا برابر پیکان و تراکتور با گل‌های جهان‌بخش

وی که نخستین حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه می‌کند، عنوان کرد: به عنوان یک بازیکن تمام سعی من این است که چنانچه با صلاحدید کادر فنی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتم، بهترین بازی خود را به نمایش گذاشته و در پیروزی و موفقیت تیم سهیم باشم.

جهان‌بخش که با سه گل دومین گلزن برتر صبای قم در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود، راجع به حضور تماشاگران قمی در ورزشگاه، عنوان کرد: ابتدا باید از همه آنها تشکر کنم زیرا در بازی با تراکتورسازی تبریز واقعا به خوبی ما را حمایت کردند.

وی ابراز کرد: خدا را شکر با فشار خوبی که تماشاگران آوردند و همچنین بازی خوب تک تک بچه‌ها‌ی تیم توانستیم تراکتورسازی را در بازی خانگی قبل شکست داده و سه امتیاز با ارزش آن بازی را کسب کنیم، یقینا در این دیدار هم همین اتفاق خواهد افتاد و ما پیروز می‌شویم.

مهاجم صبای قم که در دیدار خانگی قبل برابر تراکتورسازی زننده دو گل و سازنده یک گل صبای قم بود، در پایان اظهار کرد: امیدوارم در این بازی هم مانند آن مسابقه تماشاگران تیم ما را حمایت کنند، خدا را شکر وضعیت تیم خوب است و مطمئنا با پشتیبانی تماشاگران با دست پر از میدان خارج می‌شویم و در لیگ برتر می‌مانیم.

 

* فروزان: صبا برای بقا 3 بازی حساس پیش‌رو دارد

سنگربان تیم فوتبال صبای قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تا پایان فصل سه بازی حساس پیش‌رو داریم و با حمایت تماشاگران و همت بچه‌های تیم مردم قم را خوشحال خواهیم کرد، البته صبا به دلیل مدیریت خوب، کادر فنی و بازیکنان با کیفیت، خوب و با تجربه‌ای که دارد الان باید در بالای جدول مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمان باشد اما به هر حال الان شرایط به گونه‌ای است که باید برای حفظ این تیم تلاش کنیم.

محسن فروزان ادامه داد: جایگاه تیم ما اینجای جدول نیست اما در سه هفته باقی مانده تا پایان لیگ با توجه به روحیه و انگیزه بسیار بالایی که تک تک اعضای تیم از کادر فنی تا بازیکنان تیم دارند، آماده سه مبارزه سخت با حریفان هستیم تا به امید خدا و با حمایت تماشاگران خوب‌مان صبا را در لیگ نگه‌ داریم.

دروازه‌بان با تجربه صبای قم که از شروع نیم‌فصل دوم به جمع شاگردان مرفاوی پیوسته است، اضافه کرد: به عنوان یک عضو تیم تمام سعی من این است که در مسوولیت دروازه‌بانی بهترین عملکرد را داشته باشم و بازیکنان تیم با تمام توان خود به فکر گلزنی و کسب پیروزی باشند.

 

* حضور تماشاگران قمی نقطه ضعف بزرگ سپاهان

وی که در هفت بازی از دور برگشت توانسته دروازه صبای قم را به روی حریفان لیگ برتری بسته نگه دارد، ابراز کرد: ما سه بازی حساس تا پایان این فصل لیگ برتر پیش‌رو داریم و کسب هر امتیاز از این بازی‌ها قطعا در پایان فصل کمک زیادی به حفظ تیم خواهد کرد

فروزان که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی همچون تراکتورسازی تبریز، راه‌آهن و استقلال تهران را دارد راجع به اهمیت حضور تماشاگران قمی در ورزشگاه عنوان کرد: آمدن مردم قم برای ما قوت قلب هست و حمایت آنها در استادیوم به ما انگیزه زیادی می‌دهد .

وی تصریح کرد: حضور مردم در ورزشگاه هم یک شور و شوق برای ما محسوب می‌شود و هم یک نقطه ضعف برای تیم حریف خواهد بود، بنابراین به دلیل حساسیت این بازی خانگی از تمام آنها می‌خواهم امروز حتما به استادیوم یادگار امام قم بیایند و از تیم شهرشان حمایت کنند، این بازی دو ساعت وقت‌شان را می‌گیرد، بیایند که ما هم قول می‌دهیم با حمایت آنها همه را شاد و خوشحال از استادیوم راهی خانه‌هایشان کنیم.

 

* مرفاوی: مردم قم به ورزشگاه بیایند و تیم شهرشان را حمایت کنند

سرمربی تیم فوتبال صبای قم نیز با تاکید بر حساسیت بالای بازی امروز صبای قم با سپاهان اصفهان، بیان کرد: تقاضای من این است که مردم قم امروز همانند دیدار با تراکتورسازی به ورزشگاه یادگار امام بیایند و تیم شهرشان را حمایت کنند تا نتیجه بگیریم، آنها را خوشحال کنیم و در لیگ برتر ماندگار شویم.

عبدالصمد مرفاوی اضافه کرد: البته در این بازی هرگز بی احتیاطی نمی‌کنیم، بازیکنان کاملا به حساسیت بازی واقف هستند و تاکتیک‌های ویژه این بازی را نیز در آخرین تمرین تیم در ورزشگاه یادگار امام تمرین کرده‌ایم و امیدوارم با یاری خدا بهترین روز صبا برای کسب یک نتیجه خوب باشد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchzknk.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما