پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 47422
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری

فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی افتتاح شد/آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس

قم نيوز : قم نیوز: در مراسمی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن افتتاح فاز دوم بلوار آیت الله بروجردی، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله بروجردی و شهرک قدس آغاز شد.
فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی افتتاح شد/آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی و کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سقائیان‌نژاد شهردار، بیاتی رئیس و اعضای شورای شهر قم و دیگر مدیران استان قم در محل این بلوار برگزار شد.

بلوار آیت‌الله بروجردی به طول حدود 10 کیلومتر به عنوان بزرگترین بزرگراه شهری قم حدفاصل بلوار انسجام تا پردیسان در حال اجرا است که فاز نخست آن از بلوار انسجام تا میدان مرجعیت اردیبهشت سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم این بلوار نیز به طول 2.7 کیلومتر با اعتبار تقریبی 78 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شده که امروز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم در این مراسم با اشاره به روند اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی نقش اساسی در توسعه و رونق مناطق شرقی قم ایفا خواهد کرد و ارتباط منسجم بین شهرک پردیسان و قدس و مهدیه به مجموعه شهر ایجاد می‌کند

علیرضا قاری قرآن با اشاره به جزئیات پروژه بیان کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی پروژه ویژه‌ای بود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کارفرمایی شهرداری با همکاری شرکت‌های مشاور عمران و ولاش آن را اجرا کرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به روسازی بتنی مسیر بلوار آیت‌الله بروجردی گفت: این نخستین بار است که چنین روسازی در مجموعه شهر صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این مراسم با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: اجرای پروژه‌ها در کمترین زمان با کمترین هزینه نمود واقعی اقتصاد مقاومتی است.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی تصریح کرد: با وجود اینکه این بلوار خارج از محدوده بود با تلاش شهرداری برای رفع مشکل پردیسان اجرایی شد.

وی گفت: تمام امکانات لازم در بلوار آیت‌الله بروجردی دیده شده و از استاندار می‌خواهیم که بدنه بلوار نیز برای احداث فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

امام جمعه قم نیز با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر نهضت خوبی در عمران و آبادانی قم آغاز شده است تصریح کرد: انتظار این است که عمران و آبادانی و تحول در قم یک تحول متوازن باشد؛ یعنی زمانی که انسان به مجموعه مبلمان شهر نگاه کرده و نمره می‌دهد باید احساس کند ساختمان‌های بلندمرتبه، خیابان‌ها، حفظ بناهای قدیمی و... هم‌پوشانی و سازگاری با هم داشته باشد.

آیت‌الله سیدهاشمی حسینی بوشهری تصریح کرد: اینگونه نباشد که بخشی از شهر جلوه تاریخی و اسلامی داشته و بخشی دیگر نیز بدون نگاه به الگوی شهر اسلامی و بی رویه رشد کند.

وی گفت: زمانی که برنامه‌ریزی برای استان می‌کنید همه چیز را یکسان ببینید، مجوزهای ساختمان‌ها را درست بررسی کنید تا اینکه پس از چند سال که تحول بنیادین شهر را می‌بینیم شاهد هم‌خوانی تحولات باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcir5a5.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما