قم نيوز : قم نیوز: وضعیت اکران «نبرد خلیج فارس ۲» به قدری نابسامان بود که در سینما هویزه مشهد به جای آنکه تیزر این فیلم را پخش کنند، تیزر «نبرد خلیج فارس ۱» را پخش می کردند.
بی‌محلی به جناح فرهنگی مومن فاجعه آفرید/انیمیشن «نبرد خلیج فارس2» در نبود سالن اکران فقط 120میلیون فروخت/کارگردان:دیگر نمی‌سازم
به گزارش قم نیوز، انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» این انیمیشن  روایتی حماسی از نبرد احتمالی جمهوری اسلامی ایران با متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس است. نبردی که توسط سرلشکر قاسم سلیمانی فرماندهی می‌شود و نهایتا درس عبرتی می‌شود برای نیروی متجاوز آمریکایی.

این انیمیشن را فرهاد عظیما با همکاری گروه انیمیشن فاطمة الزهرا(س) تهیه‌ و کارگردانی کرده که در جشنواره عمار نیز موفق به دریافت فانوس طلایی جشنواره شده است.

«نبرد خلیج فارس2» در اواخر بهمن‌ماه سال 95 به روی پرده سینماها آمد. سانس‌های نامناسب، سالن‌های محدود و کم‌جمعیت و نیز در تهران، فقط یک سالن به این انیمیشن اختصاص داده شد.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم سالن های نمایشش را از این فیلم دریغ کرد تا فاجعه امروز رقم بخورد. این فیلم پس از دوره کوتاه اکرانش تنها توانست 120 میلیون تومان فروش داشته باشد. این عدد در برابر انیمیشنی که 4سال و نیم زمان صرف ساختن آن شده یک فاجعه است. امروز کارگردان ها با این عدد و رقم شاید راضی به ساخت یک یا دو کلیپ کوتاه شوند!

همه این بی مهری ها در شرایطی است که این انیمیشن بخاطر موضوع ویژه اش مورد توجه رسانه های دنیا قرار گرفت.

سایت آمریکایی «بلومبرگ» نوشت: سینماهای تهران شروع به نمایش یک انیمیشن به نام «نبرد خلیج فارس 2»  کردند که جنگ بین نیروهای ایران و آمریکا در اثر بالا رفتن تنش ها بین دو دشمن دیرینه در خلیج فارس را نشان می دهد. این انیمیشن  قدرت نظامی و تسلیحاتی ایران و قدرت بازدارندگی آن ها را نشان می‌دهد.

«واشنگتن پست» نیز در  تحلیلی نقادانه درباره این انیمیشن نوشت: این فیلم ایرانی، در یک جنگ فرضی در خلیج فارس نیروی دریایی آمریکا را به مرگ فرا می خواند.  یک فرمانده نظامی ایرانی دستور می دهد که نیروهایش ناوهای آمریکایی که به خلیج فارس آمده اند را منهدم کنند و در بعضی از صحنه ها، موشک هایی که آن ها شلیک می کنند، پرچم آمریکا را از جا می کنند.

واشنگتن پست یادآور شد: در این فیلم یک شخصیت، که شباهت بسیاری به «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران دارد و فرمانده ناوهای ایرانی در خلیج فارس است،  زمانی که فرمانده آمریکایی به او می گوید: یا تسلیم شو و یا بمیر!  در جواب می گوید: ژنرال، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام!  وی همچنین هشدار می دهد که هر سربازی که در حمله علیه ایران شرکت می کند باید تابوت خود را سفارش داده باشد.

سایت نشریه انگلیسی  «گاردین» هم در یادداشتی نوشت این انیمیشن در نبردی فرضی بین نیروهای ایران و آمریکا، پنجمین ناوگان دریایی آمریکا که این کشور برای انجام عملیات در خلیج فارس مستقر کرده است را توسط یکی از شناخته شده ترین فرماندهان نظامی اش نابود می کند.

گاردین ادامه داد: نکته حائز توجه در مورد این انیمیشن آن است که اکران آن با تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران به خاطر آزمایش موشک های بالستیک، مصادف شده است.  این فیلم اکنون در تهران و دیگر شهرهای ایران در حال اکران است و سازندگان آن امیدوارند که در روسیه و چین نیز اکران شود.

فرهاد عظیما کارگردان انیمیشن نبرد خلیج فارس2 حالا دیگر رمقی برای تولید ندارد. روز گذشته او با خبرگزاری مهر گفتگو و کرد و تاکید کرد: بعد از آنکه انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس ۲» را ساختیم و این فیلم آنچنان که باید در اکران حمایت نشد و سالن های محدودی برای آن در نظر گرفتند، تصمیم گرفتم دیگر به سمت ساخت یک انیمیشن بلند سینمایی نروم، ضمن اینکه چنین کاری بسیار فرسایشی است و بر همین اساس در نظر داریم از این پس شروع به ساخت فیلم انیمیشن های کوتاه کنم.

او گفته است: با توجه به اینکه نهادهای مختلف از جمله حوزه هنری از اکران «نبرد خلیج فارس ۲» حمایت نکرد و این فیلم به فروش ۱۲۰ میلیون تومانی دست یافت، توان مالی ما کم شده است وضعیت اکران «نبرد خلیج فارس ۲» به قدری نابسامان بود که در سینما هویزه مشهد به جای آنکه تیزر این فیلم را پخش کنند، تیزر «نبرد خلیج فارس ۱» را پخش می کردند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb90ba.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما