دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 47884
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسجد بزرگ پاریس:

فرانسوی‌ها به نامزد اسلام‌هراس اعتماد نکردند

قم نيوز : قم نیوز: مردم فرانسه به مارین لوپن که به سبب سخنان اسلام‌هراسانه مورد محاکمه قرار گرفته بود اعتماد نکردند. مسجد بزرگ پاریس هم با انتشار بیانیه‌ای انتخاب ماکرون را نشانه‌ای از امید و آشتی میان ادیان دانست.
مسجد بزرگ پاریس: فرانسوی‌ها به نامزد اسلام‌هراس اعتماد نکردند
مسجد بزرگ پاریس: فرانسوی‌ها به نامزد اسلام‌هراس اعتماد نکردند
به گزارش قم نیوز، درحالی که امانوئل ماکرون با کسب بیش از 65 درصد آرا به ریاست جمهوری فرانسه برگزیده شد، این میان مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه نیز کمی بیش از ۳۴ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

مسجد بزرگ پاریس با انتشار بیانیه‌ای از این انتخاب مردم فرانسه استقبال کرده و گفت: انتخاب ماکرون به مسلمانان فرانسه امید می‌دهد. انتخاب امانوئل ماکرون نامزد میانه‌رو به عنوان رئيس جمهور بعدی فرانسه در برابر مارین لوپن رهبر راست افراطی نشانه‌ای از آشتی میان ادیان فرانسه بود.

رویترز در این زمینه نوشت: به نظر می‌رسد مسلمانان فرانسه از ترس رای آوردن و روی کار آمدن مارین لوپن؛ نامزد اسلام‌هراس حزب راست افراطی جبهه ملی تصمیم به مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گرفتند و از ماکرون حمایت کردند.

در ادامه بیانیه مسجد اعظم پاریس آمده است: این یک نشان واضح از امید برای مسلمانان فرانسه است که آن‌ها می‌توانند با همدلی و احترام به ارزش‌های فرانسوی در کنار مردم این کشور زندگی کنند.

* مارین لوپن سابقه سخنان اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه علیه مسلمانان داشت

در سال 2015 مارین لوپن به سبب سخنان اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه علیه مسلمانان مورد محاکمه قرار گرفته و تبرئه شد. او نماز خواندن مسلمانان در خیابان‌ها را به اشغال حزب نازی تشبیه کرده بود. در این میان ماکرون یک نامزد میانه رو بود و در مواضع خود تاحدودی از مسلمانان حمایت می‌کرد.

گفته می‌شود نزدیک به ۲۴ درصد از واجدان شرایط رای دادن در این دور از انتخابات شرکت نکردند. این میزان عدم مشارکت از سال ۱۹۶۹ بی سابقه بود. حدود ۱۰ درصد از آرا نیز باطله و غیرقابل شمارش بود. به این ترتیب در مجموع یک سوم از فرانسوی ها از رای دادن به یکی دو از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امتناع کردند.

ماکرون ۳۹ ساله جوانترین رئیس جمهوری تاریخ فرانسه است، پیش از این ناپلئون بناپارت که در سن ۴۰ سالگی به امپراتوری فرانسه رسیده بود عنوان جوان ترین رهبر این کشور را داشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcayany.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما