پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 48330
حجت الاسلام رضوی مهر:

تسلط بر هوای نفس از شاخصه های کاندیدای اصلح است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تسلط بر هوای نفس را از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و گفت: عملکرد ملت هوشمند ایران اسلامی در روز انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود.
تسلط بر هوای نفس از شاخصه های کاندیدای اصلح است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح عنوان کرد: در بحث پیرامون شاخص های اصلح، چکیده کلام امام و رهبری که فرمودند به کسی رأی بدهیم که دارای ویژگی هایی از جمله روحیه انقلابی، روحیه جهادی، مردمی بودن، جوانگرا بودن، التزام و اعتقاد به اهداف نظام اسلامی، حافظ منافع ملی، اعتماد و باور به داشته های داخلی، عدم چشمداشت به آن سوی مرزها باشد.

وی افزود: در انتخاب فرد اصلح باید به کارآمدی وی توجه کنیم و علاوه بر این موضوع، تدین، تعهد، مسؤولیت پذیری و پاسخگو بودن به مطالبات عمومی از دیگر شاخصه های اصلح است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مسؤولی که روحیه انقلابی ندارد نمی تواند در نظام اسلامی سکاندار مسؤولیت باشد و کسی که شهادت در راه خدا برایش معنا نشده است، روحیه رجایی، باهنر، بهشتی و چمران در او موج نخواهد زد و مسؤولی می تواند بر اریکه قدرت تکیه بزند که خدمت به مردم را عبادت بداند و کرامت مردم ایران اسلامی را با تمام وجود باور داشته باشد.

وی باور به اقتصاد مقاومتی را از شاخصه های اصلح دانست و خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی از شاخصه های اصلح است که فرد اصلح باید بحث انزوای ایران اسلامی را در مباحث فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دستور کار قدرت ها خارج کند.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: یک مسؤول در نظام اسلامی باید مالک اشتر بر هوای نفس خود باشد و کسی که تا آرنج به بیت المال مسلمین دست درازی کرده و یا نزدیکان او حلقه های اقتصادی و تجاری ایجاد کرده اند نمی تواند درد مستضعفین و فقرا را درک کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: دوری از حیف و میل بیت المال از ویژگی های مهم اصلح است و کسی که ریخت و پاش ها از بیت المال برایش بی اهمیت باشد نمی تواند حافظ امنیت اقتصادی کشور باشد و ملت باید مراقب باشند که اجازه ندهند رفاه طلبان و اشرافیون بر کشور مسلط شوند.

وی تبیعت از ولایت را از دیگر شاخصه های اصلح دانست و اظهار کرد: تبعیت از رهبری با حرف ممکن نیست بلکه باید قبل از آن در عمل مشخص باشد و مسؤول تمام عیار کسی است که تمام تلاشش برای جلب رضایت امام و امت اسلام باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کاندیدایی که مورد تأیید منافقین، نفوذی ها، دشمنان، استکبار، صهیونیزم و مرتجعین منطقه است، شایستگی و لیاقت مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارد و مردم یکپارچه و منسجم در برابر او می ایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مردم هشیارانه مراقب باشند که نسبت به فتنه پنهان دشمن تحلیل داشته باشند و در برابر آن موضع گیری کنند و باید گفت که عملکرد ملت هوشمند ایران اسلامی در روز انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchvxnk.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما