سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 48943
منبع : خبرگزاری فارس

كشتي قم در تدارك سفر به برج ايفل

قم نيوز : قم نيوز: پنج كشتي‌گير مطرح استان قم با دعوت به انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي كسب مجوز سفر به مسابقات جهاني فرانسه با حريفان سرشاخ مي‌شوند.
پنج كشتي‌گير مطرح استان قم با دعوت به انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي كسب مجوز سفر به مسابقات جهاني فرانسه با حريفان سرشاخ مي‌شوند.
پنج كشتي‌گير مطرح استان قم با دعوت به انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي كسب مجوز سفر به مسابقات جهاني فرانسه با حريفان سرشاخ مي‌شوند.
به گزارش قم نيوز، بعد از بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان ایران از دو رویداد مهم سال 2017 یعنی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و پیکارهای کشتی بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی، اکنون مسابقات جهانی این رشته در انتظار ملی‌پوشان این رشته است.

به همین منظور از سوی فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی برای برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران برنامه‌ریزی شده و این رقابت‌ها در نیمه دوم تیر ماه سال جاری با حضور تمام چهره‌های شاخص هر دو رشته به انجام خواهد رسید تا ترکیب تیم ملی مشخص شود.

 

وزیری: کشتی قم 5 سهمیه در انتخابی تیم‌های ملی دارد

رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اختصاص پنج سهمیه انتخابی تیم‌های ملی به کشتی قم خبر داد و در ادامه اظهار کرد: به همین منظور کشتی‌گیران عنوان‌دار و شاخص آزاد و فرنگی از استان‌های مختلف به انتخابی تیم ملی دعوت شده‌اند، کشتی‌گیرانی که بین آنها از مدال‌آوران المپیک تا قهرمانان جهان و آسیا، میادین بین‌المللی و مسابقات کشوری این رشته حضور دارند و همگی باید در انتخابی برای کسب دوبنده تیم ملی برای مسابقات جهانی 2017 به روی تشک بروند.

محسن وزیری با بیان اینکه تمام کشتی‌گیران قم آماده حضور موفق در این رقابت‌ها و کسب سهمیه مسابقات جهانی در فرانسه هستند، افزود: از بین تمام کشتی‌گیرانی که از استان‌های سراسر کشور به این انتخابی دعوت شده‌اند، پنج سهمیه نیز به هیأت‌‌ کشتی استان قم رسیده است و چهار کشتی‌گیر در رشته فرنگی به همراه یک کشتی‌گیر در رشته آزاد به نمایندگی از قم برابر حریفان حاضر در این انتخابی به میدان خواهند رفت.

 

* علیزاده‌پورنیا نماینده کشتی قم در وزن 75 کیلوگرم

در وزن 75 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان ایران، هادی علیزاده‌پورنیا نماینده هیأت‌‌  کشتی استان قم است که باید با پژمان پشتام از تهران، محمدعلی گرایی از فارس و فرشاد رستمی‌کیا از خوزستان به عنوان سه نفر برتر مسابقات گروه (الف) قهرمانی کشور رقابت کند.

دیگر رقبای ملی‌پوش پرافتخار کشتی فرنگی استان قم در این وزن نفرات اول و دوم گروه (ب) مسابقات سال 1395 قهرمانی کشور یعنی شایان عقیقی از آذربایجان شرقی و سیدوحید تیموری از چهار محال و بختیاری هستند و نفر برتر گروه (ج) یعنی محمد غلامی از سیستان و بلوچستان نیز دیگر رقیب وی محسوب می‌شود.

رسول گرم‌سیری از خوزستان، حسین فروزنده و علی نوروزی به عنوان نفرات اول تا سوم مسابقات کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور در سال 1395 نیز سایر رقبای دارنده چندین مدال بین‌المللی، آسیایی و جام جهانی کشتی به عنوان ملی‌پوش با سابقه کشتی قم به شمار می‌روند.

 

* حضور 2 کشتی‌گیر قم در وزن 80 کیلوگرم انتخابی تیم ملی

در وزن 80 کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران دو کشتی‌گیر یعنی مهدی ابراهیمی دارنده رتبه نخست و علی زینتی‌رفاه دارنده مقام سوم و نشان برنز مسابقات کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور در سال 1395 نمایندگان قم به شمار می‌روند.

ابراهیمی و زینتی‌رفاه در این وزن باید با کیوان رضایی از فارس، مهدی هدایی از خوزستان و مهدی محمدزاده‌کارگر از مازندران به عنوان نفرات اول تا سوم گروه (الف) قهرمانی کشور، رضا محمدعلی‌پور از اردبیل و سیدکشاورز سیدپوش از قزوین به عنوان نفرات اول و دوم گروه (ب) پیکارهای سال 95 قهرمانی ایران و هوشنگ خلیلی از اصفهان به عنوان نفر برتر گروه (ج) قهرمانی ایران رقابت می‌کنند.

در این وزن علاوه بر مهدی ابراهیمی که دارنده رتبه نخست و نشان طلای کشتی فرنگی عمومی ایران است و علی زینتی‌رفاه که رتبه سوم را در اختیار دارد، نفر دوم این مسابقات یعنی مجید دهقان از هیأت‌‌  کشتی استان فارس نیز دیگر رقبای دو نماینده قم محسوب می‌شوند، ضمن اینکه یوسف طاهریان از البرز و رامین طاهری از خوزستان دیگر مدعیان سهمیه ملی در این وزن به شمار می‌روند.

 

* دارنده مدال مسابقات باشگاه‌های جهان در وزن 98 کیلوگرم

در وزن 98 کیلوگرم پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نیز علی‌اکبر حیدری نماینده قم است، کشتی‌گیری که از رده‌های سنی پایه استعداد و نبوغ خود در این رشته ورزشی را به خوبی به نمایش گذاشته و در یک سال اخیر به صورت ویژه درخشش قابل توجهی داشته است.

حیدری که سابقه کسب مقام از رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان را نیز در کارنامه دارد و سال گذشته در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران یکی از چهره‌های شاخص کشتی قم بود و توانست عنوان نایب‌قهرمانی گروه (الف) را کسب کند، نام خود را بیش از همیشه بر سر زبان‌ها انداخته است.

حیدری امیدوار است در جدال با مجید علیاری از تهران و سیدمصطفی صالحی‌‌زاده از خوزستان به عنوان نفرات اول و سوم مسابقات گروه (الف) مسابقات سال 1395 قهرمانی کشور و محمد یگان از ایلام به همراه مجید مدرسی از چهار محال و بختیاری به عنوان نفرات اول و دوم گروه (ب) قهرمانی کشور سهمیه ملی را کسب کند.

 

* میکائیلی: فرنگی‌کار قم از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی بازماند

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به ملی‌پوش 98 کیلوگرم کشتی فرنگی استان قم تصریح کرد: حیدری در یک سال اخیر همواره در اردوی تیم‌ ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران حضور داشته و با کمی بدشانسی از اعزام به مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین مسابقات سال جاری قهرمانی آسیا بازماند.

روح‌الله میکائیلی اضافه کرد: همچنین هژیر ذکاوت از آذربایجان شرقی به عنوان قهرمان گروه (ج) پیکارهای سال قبل قهرمانی کشتی فرنگی ایران، امید افتخاری‌اصل از البرز، امیرحسین میری از کرمانشاه و حیدر غرقی از فارس دیگر رقبای ملی‌پوش کشتی قم هستند و سرشناس‌ترین رقیب وی قاسم رضایی دارنده چندین عنوان آسیایی، جهانی و المپیک به همراه مهدی علیاری از تهران و سیدامیر حسینی از مازندران خواهند بود.

 

* نعمتیان تنها نماینده قم در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

در وزن 57 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد رده سنی بزرگسالان ایران برای شناخت برترین‌ها به منظور اعزام به پیکارهای جهانی سال 2017 نفرات برتر مسابقات گروه‌های (الف)، (ب) و (ج) قهرمانی کشور، کشتی‌گیران بدون باخت گروه (ج) نفرات اول تا سوم مسابقات کشتی آزاد عمومی ایران در سال 95 و قهرمان المپیک حضور دارند.

در این وزن روح‌الله نعمتیان تنها نماینده کشتی آزاد قم در انتخابی تیم ملی به شمار می‌رود، کشتی‌گیر که یکی از با سابقه‌های کشتی آزاد قم به شمار می‌رود و سال‌ها در این رشته سابقه فعالیت دارد و در یکی دو سال اخیر با ورود به رشته کشتی آلیش، در این رشته نیز موفق ظاهر شده است.

 

* سابقه قهرمانی آزادکار قم در مسابقات جهانی آلیش

نعمتیان با حضور در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها نیز شده است تا با کسب این عنوان مجوز حضور در اردوی تیم ملی را نیز کسب کرده و در سال 2016 تیم ملی را در پیکارهای جهانی این رشته برای نخستین‌بار همراهی کند.

مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جهانی در سال قبل به میزبانی کشور قزاقستان و با حضور تمام چهره‌های شاخص این رشته از نقاط مختلف دنیا به انجام رسید و روح‌الله نعمتیان به عنوان ملی‌پوش وزن 60 کیلوگرم تیم ایران توانست برای نخستین‌بار با کسب مقام سوم و نشان برنز، قم را صاحب مدال جهانی آلیش کند.

نعمتیان به عنوان دارنده رتبه نخست و مقام قهرمانی وزن 57 کیلوگرم مسابقات گروه (ب) سال 1395 قهرمانی کشور برای حضور در انتخابی تیم اعزامی کشتی آزاد ایران به پیکارهای جهانی سال 2017 انتخاب شده است تا در کنار آلیش در کشتی آزاد نیز قابلیت‌های خود را بار دیگر به نمایش بگذارد.

 

* رضایی: قهرمان المپیک سخت‌ترین رقیب ملی‌پوش آزادکار قم است

نایب‌رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم با سخت توصیف کردن حریفان ملی‌پوش آزادکار قم در این انتخابی، بیان کرد: نعمتیان در این وزن از انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران باید با رضا اطری از مازندران و محمد طهماسبی‌زاده از گلستان به عنوان نفرات دوم و سوم مسابقات کشتی گروه (الف) قهرمانی کشور، علیرضا حاتمی از کیش و نادر حاج‌آقانیا از کرمان به عنوان دارنده رتبه‌های دوم و سوم گروه (ب) قهرمانی کشتی آزاد ایران رقابت کند.

احمد رضایی در پایان اظهار کرد: در این وزن حبیب‌الله سهرابی از هیأت‌‌  ایلام، سجاد صالح‌پور از اصفهان و علیرضا رستگار از فارس به عنوان کشتی‌گیران بدون باخت گروه (ج) رقابت‌های قهرمانی کشور و همچنین سه کشتی‌گیر از استان‌های فارس، مازندران و گلستان به عنوان نفرات اول تا سوم پیکارهای کشتی آزاد عمومی سال 95 ایران دیگر رقبای آزادکار قم خواهند بود، ضمن اینکه سخت‌ترین حریف تمام کشتی‌گیران این وزن حسن رحیمی قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdchxwnk.23n6kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما