پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 49272
منبع : خبرگزاری فارس

جان باختن 265 نفر در سودان در اثر ابتلا به «وبا»

قم نيوز : قم نیوز: 265 نفر در 9 ماهه اخیر در سودان جان خود را در اثر ابتلا به بیماری وبا از دست داده‌اند که عامل اصلی آن در دسترس نبودن آب بهداشتی بوده است.
جان باختن 265 نفر در سودان در اثر ابتلا به «وبا»
به گزارش قم نیوز، وزارت بهداشت سودان در روز جمعه اعلام کرد: آب آلوده منجر به  ابتلای چندین هزار نفر به وبا در این کشور شده و تاکنون 265 نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند و بیش از 16 هزار نفر نیز مبتلا به این ویروس تشخیص داده شده‌اند.

پارلمان سودان در رابطه با افزایش عفونت اسهال آبکی هشدار داده و گفته است: با شروع فصل باران، عفونت گسترش بیشتری می‌یابد و آمار افراد مبتلا نیز بیش از قبل می‌شود.

دولت سودان که عامل ابتلای مردم این کشور به بیماری وبا را آب آلوده اعلام کرده، مدعی شده که در دسترس نبودن آب بهداشتی منجر به از دست رفتن شمار زیادی از مردم سودان شده است؛ ضمن اینکه با ابتلا حدود 16 هزار و دویست نفر دیگر به این بیماری، قطعا شمار جان‌باختگان نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تلفات شیوع وبا در یمن نیز به دست‌کم 471 تن افزایش یافته است؛ در یمن تنها از 21 ماه مه تا روز 27 آن، 2 هزار و 529 مورد ابتلا به وبا ثبت شده است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdxx0o.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما