يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 49387
منبع : خبرگزاری فارس
محققان دریافتند

پیشگیری از سرطان مغز با مصرف روزانه روغن زیتون

قم نيوز : قم نیوز: مصرف روزانه روغن زیتون می‌تواند عامل مهمی در جلوگیری از ابتلا به سرطان مغز باشد و بیش از هر دارو و مواد غذایی دیگری موثر عمل کند.
پیشگیری از سرطان مغز با مصرف روزانه روغن زیتون
به گزارش قم نیوز، محققان در آخرین مطالعات خود دریافتند، مصرف روزانه روغن زیتون می‌تواند عامل مهمی در جلوگیری از ابتلا به سرطان مغز باشد و بیش از هر دارو و مواد غذایی دیگری موثر عمل کند.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، روغن زیتون قادر است، فعالیت سلول‌های تومورساز را متوقف کند.

در واقع  شروع تحقیقات بر روی «اسید اولئیک»، ماده اولیه روغن زیتون و مغذی‌ترین ترکیب این روغن بود که در طی بررسی‌های بسیار نشان داد، این ماده می تواند از عملکرد  ژن‌های مسبب سرطان مغز در سلول‌ها پیشگیری کند.

این ماده روغنی به عنوان یک اسید چرب مغذی، موجب تحریک تولید مولکول سلولی می‌شود که عملکرد آن، پیشگیری از تشکیل پروتئین‌های عامل سرطان است.

در تحقیقاتی که در طی چند سال اخیر انجام شده، پژوهشگران تاثیر «اسیداولئیک» را بر یک مولکول سلول به نام miR-7 که در مغز فعال است و به توقف تشکیل تومور می‌پردازد، بررسی کردند و دریافتند، «اسیداولئیک» از تولید miR-7 که به پیشگیری از تشکیل تومورها کمک می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

بنابراین «اسیداولئیک» به طور غیر مستقیم به افزایش سطح  miR-7 کمک می‌کند تا مانع شکل‌گیری تومورهای مغزی شود.

مطالعات بیشتر می‌تواند نقش حیاتی که روغن زیتون در سلامت مغز ایفا می‌کند را نشان دهد؛ مصرف روزانه این روغن علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان مغز و دیگر سرطان‌ها، می‌تواند به سلامتی و حفظ بدن در برابر بیماری‌های گوناگون کمک شایانی کند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca0eny.49noa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما