دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 49423

روش جدید برای رشد مجدد پوست

قم نيوز : قم نیوز: دانشمندانی که در یک شرکت آمریکایی کوچک مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی موسوم به PolarityTE فعالیت می کنند، قصد دارند با رشد مجدد پوست افرادی که از سوختگی رنج می برندمشکل آن ها را حل کنند.
روش جدید برای رشد مجدد پوست
به گزارش قم نیوز، ممکن است شما شخصی را بشناسید که از سوختگی شدید رنج می برد، یا تصاویر مربوط به آن را دیده باشید یا حتی این که خودتان به آن دچار شده باشید. در این صورت می دانید که منطقه ای که در حادثه دچار سوختگی شدید شده، دیگر هیچ گاه مثل روز اولش نمی شود و همین امر ناراحتی زیادی را به همراه می آورد. 
 
 راهکار جدید دانشمندان برای رشد مجدد پوست افرادی که از سوختگی رنج می برند

به نظر می رسد که گروهی از دانشمندان موفق شدند راهکاری برای حل مشکل افرادی که به سوختگی شدید دچار هستند، پیدا کنند. این دانشمندان که در یک شرکت آمریکایی کوچک مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی موسوم به PolarityTE فعالیت می کنند، قصد دارند با رشد مجدد پوست افرادی که از سوختگی رنج می برندمشکل آن ها را حل کنند.

در حال حاضر، یکی از شایع ترین روش های پیوند پوست برای رفع ظاهر پوستی که دچار سوختگی شده، Epicel نام دارد. بد نیست بدانید که بافت درم و اپیدرم که از پوست بایپسی شده است توسط آنزیم تریپسین جداسازی می‌‌شود و سپس کراتینوسیت ها از لایه اپیدرم جدا و کشت می ‌‌شود و در عرض چند هفته بر روی شیت هایی رشد یافته و در نهایت این شیت ها بر روی بستر زخم قرار داده می‌‌شود. این شیت ها تحت عنوان ‏Epicel‏ شناخته می شوند.

اما Epicel آن طور که باید ضخیم و کارآمد نیست، به همین دلیل هم دانشمندان سعی داشتند روشی مناسب تر برای حل این مشکل پیدا کنند. آن ها به کمک بافت سالم خود بیمار می خواهند پوست او را به رشد مجددش وادار نمایند تا به این شکل ترمیم صورت بگیرد.

تا کنون آزمایش های این شرکت بر روی برخی از خوک های آسیب دیده از سوختگی در یک مرکز نگهداری حیوانات در ایالت یوتا موفقیت آمیز بوده و منجر به بهبود زخم، رشد فولیکول های مو، پوشش کامل سوختگی و بازسازی کامل تمام لایه های پوست شده است.

از آنجایی که پوست خوک نسبت به انسان ضخیم تر و پیچیده تر است، انتظار می رود این روش در خصوص بیماران آسیب دیده از سوختگی بسیار کارآمد باشد. در صورتی که این روش بتواند تمام مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارد، امید می رود که 8 الی 12 ماه پس از آن به عنوان روش درمانی جدید به کار رود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbfaba.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما