سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 49479
منبع : خبرگزاری فارس
ناسا منتشر کرد

تصاویری از فوران آتشفشان آلاسکا

قم نيوز : قم نیوز: سازمان ناسا با انتشار عکسی از فوران آتشفشان آلاسکا توضیح داد که رسوب ناشی از فعالیت این آتشفشان در دریای برینگ در تصویری که توسط ماهواره این سازمان گرفته شده است به رنگ سبزآبی دیده می‌شود.
تصاویری از فوران آتشفشان آلاسکا

به گزارش قم نیوز، سازمان ناسا با انتشار عکسی از فوران آتشفشان آلاسکا توضیح داد که رسوب ناشی از فعالیت آتشفشان آلاسکا در دریای برینگ در تصویری که توسط ماهواره این سازمان گرفته شده است به رنگ سبزآبی دیده می‌شود. 

ناسا در ادامه آورده است: شاید جزیره آلاسکا در منطقه پرتی از جهان قرار گرفته باشد اما فعالیت‌هایش نمی‌تواند از دید ماهواره فضایی دور بماند. 

این تصویر به وسیله ماهواره "لندست-8" در تاریخ 5 ژوئیه (15خرداد) از آتشفشان بوگوسلف گرفته شده و بر اساس اطلاعات جغرافیایی که از این جزیره در دست است، ارتفاع جزیره آلاسکا در حدود 100 متر بالاتر از سطح دریاست و حدود 1800 متر از آن زیر آب دریای برینگ قرار دارد.

همچنین آمار منتشر شده نشان می‌دهد، 70 درصد فوران‌های آتشفشانی آمریکا مربوط به آتشفشان آلاسکا می‌شود.

"سازمان فضایی آمریکا" از این جهت فعالیت آتشفشان‌ها را بررسی می‌کند که خاکستر آنها بر روی حرکت هواپیماها تأثیر گذار است و می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد؛ لذا رصد کردن آنها مانع بزرگی برای حوادث احتمالی است. 


انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcco0q0.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما