دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : 49487
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد

جداسازی 75 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم از آب شرب شهری

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تاپایان سال، ۷۵ درصد آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری جدا می‌شود.
جداسازی 75 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم از آب شرب شهری
جداسازی 75 درصد آبیاری فضای سبز شهر قم از آب شرب شهری
به گزارش قم نيوز، پیام جوادیان امروز، با اشاره به وضعیت تامین منابع آبی برای آبیاری فضای سبز قم، اظهار کرد: برای جداسازی ۹۵ درصد از آب شرب شهری از آب فضای سبز نیاز به حدود 400 کیلومتر خط انتقال آبرسانی است که از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر تاکنون اجرا شده و ۲۱۰ کیلومتر در برنامه اجرا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت کاری شهرداری این است که آبی که برای فضای سبز استفاده می‌شود را از آب شرب که با هزینه‌های گزاف منتقل می‌شود جدا کند، خاطرنشان کرد: بخش عمده مشکلاتی که در شهر قم در حوزه فضای سبز وجود دارد به دلیل کمبود منابع آبی در تغذیه درختان است.

جوادیان بخشی از نازیبایی فضای سبز شهری قم را به دلیل نبود آب کافی برای آبیاری درختان عنوان کرد و افزود: به همین خاطر در برخی موارد به اجبار در دوره طولانی‌تر آبیاری درختان صورت می‌گیرد که این امر از شادابی و رشد آنها می‌کاهد.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی به شرط تامین اعتبار تا پایان امسال ۷۵ درصد آب مورد نیاز فضای سبز درون شهری از آب شرب جدا می‌شود، گفت: تمام جنگل‌کاری های شهر قم از جمله منطقه اسلام آباد، عوارضی قم- تهران و بوستان غدیر با آب چاه آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzaba.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما