پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 49626
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت کشتی استان قم:

برخی به دنبال حذف کشتی از مسابقات بین‌المللی هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت کشتی استان قم با اشاره به اینکه برخی از افراد در سطح بین‌المللی به دنبال حذف کشتی از مسابقات بین‌المللی هستند، گفت: پیگیری این هدف رویکرد سیاسی دارد چرا که ایران اسلامی در رشته کشتی به شیوه چشمگیری در حال مدال‌آوری است.
برخی به دنبال حذف کشتی از مسابقات بین‌المللی هستند
به گزارش قم نیوز، محسن وزیری چهارشنبه شب در نشست شورای ورزش همگانی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای میزبانی از تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام اقدامات لازم را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: هر جامعه برای رسیدن به پیشرفت باید انسان‌های کارآمد داشته باشد اما داشتن انسان‌های کارآمد بدون توسعه فرهنگ ورزش تحقق یافتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی و قهرمانی مکمل یکدیگر هستند، اضافه کرد: علاوه بر اینکه بستر فراگیری ورزش همگانی را دنبال می‌کنیم باید نسبت به ورزش قهرمانی نیز توجه لازم را داشته باشیم چرا که ورزش قهرمانی می‌تواند موتور محرکه‌ای برای فراگیر شدن ورزش باشد.

رئیس هیأت کشتی استان قم خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بیشترین مدال‌های المپیک و جهان را در رشته کشتی به خود اختصاص داده به همین علت اکنون کشتی ایران به ویژه کشتی فرنگی دارای جایگاه مطلوبی در سطح دنیاست.

وی از حضور برخی کشتی‌گیران برتر ایران در استان قم یاد کرد و ادامه داد: جام یادگار امام به صورت بومی تا سال 90 در استان قم برگزار شد اما به علت‌های مشخصی استان قم از سال 90 دیگر میزبان این مسابقات نبوده اما از سال 94 بار دیگری به عنوان میزبان پذیرفته شده است.

وزیری با بیان اینکه تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام باید در سال 95 برگزار می‌شد، عنوان کرد: این مسابقات در گروه هشتمین تورنمت‌های بین‌المللی در سطح جهان مطرح است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در سطح بین‌المللی به دنبال حذف کشتی از مسابقات بین‌المللی هستند، یادآور شد: پیگیری این هدف رویکرد سیاسی دارد چرا که ایران اسلامی در رشته کشتی به شیوه چشمگیری در حال مدال‌آوری است؛ اکنون با برگزاری مسابقات مختلف برای مطرح کردن ورزش کشتی در سطح بین‌الملل تلاش می‌کنیم.

وزیری بر مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی استان قم در برگزاری مسابقات جام یادگار امام تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید در امنیت و اسکان ورزشکاران خارجی مشارکت داشته باشند، امسال یک هتل برای این افراد درنظر گرفته شده است تا در تامین امنیت آنها با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg339t.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما