شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 49690
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید از بداخلاقی های انتخابات گذر کنیم

با انتخاب همه مسؤولان از یک جناح اتحاد رقم نمی‌خورد
قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به مسئله وحدت در جامعه تاکید کرد: باید مسائل انتخابات را به فراموشی بسپاریم، درست است که در انتخابات مشکلاتی بود و بداخلاقی‌هایی شاهد بودیم ولی باید گذر کنیم و اتحاد را مورد توجه قرار دهیم.
باید از بداخلاقی های انتخابات گذر کنیم/با انتخاب همه مسؤولان از یک جناح اتحاد رقم نمی‌خورد
باید از بداخلاقی های انتخابات گذر کنیم/با انتخاب همه مسؤولان از یک جناح اتحاد رقم نمی‌خورد
به گزارش قم نيوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی جمعه شب در جمع اساتید حوزه و حافظان قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) نسبت به دنیا مذمت‌های بسیاری داشته‌اند همچنین ایشان مدح بلیغی درباره دنیا دارند.

وی با اشاره به اینکه دنیا تجارتخانه بزرگی برای کسانی است که بخواهند از آن توشه بگیرند، اضافه کرد: دنیا برای کسانی که بخواهند از مواعظ بهره مند شوند، دانشگاه بزرگ است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دنیا سجده گاه دوستان خدا و نمازخانه فرشتگان است، افزود: دنیا محل نزول وحی و تجارتخانه اولیای پروردگار است.

وی با اشاره به خطبه 82 نهج البلاغه بیان کرد: کسی که به دنیا به عنوان وسیله برای رسیدن به آخرت نگاه کن دنیا او را بیدار می‌کند و کسی که به عنوان هدف به این دنیا نگاه کند دنیا او را نابینا می‌کند، تفاوت در این است که آیا نگاه ابزاری است یا نگاه به عنوان هدف اصلی.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه هنوز قدر نهج البلاغه را نمی‌دانیم، بیان کرد: هر کدام از بخش‌های نهج البلاغه یک درس کامل است ولی فاصله در رسانه‌ها، جلسات، حوزه‌ها و... با نهج البلاغه زیاد است.

وی با اشاره به اینکه باید قرآن کریم را در زندگی هدف خود قرار دهیم، تصریح کرد: باید قرآن را بهتر بخوانیم، بهتر بفهمیم، بهتر عمل کنیم و بهتر منتشر کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله وحدت در جامعه تاکید کرد: باید مسائل انتخابات را به فراموشی بسپاریم، درست است که در انتخابات مشکلاتی بود و بداخلاقی‌هایی شاهد بودیم ولی باید گذر کنیم و اتحاد را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اتحاد با شعار محقق نمی‌شود، اتحاد زمانی حاصل می‌شود که همه در عرصه مدیریت کشور مشارکت کنند؛ اینکه همه استانداران، فرمانداران و مسوولان از یک جناح باشند دیگر اتحاد رقم نمی‌خورد، امیدواریم که عملا وارد وحدت شده و همه خود را در مدیریت کشور سهیم بدانیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: نباید نگاه بیگانه نسبت به یکدیگر داشته باشیم و بدانیم همه با هم برادر بوده و در یک مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به موضع گیری‌های اخیر دشمنان نسبت به ایران اسلامی گفت: در شرایطی که دشمن هر روز تحریم تازه‌ای درست کرده و خیال می‌کند که این تحریم‌ها به جایی می‌رسد امیدواریم در چنین شرایطی عملا دست به اتحاد بزنیم و شعار ندهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv-nk.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما